در مراسم آغاز بکار دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی در جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی عنوان شد؛
دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل دفتر امورفرهنگی واجتماعی استانداری، رئیس جهاد دانشگاهی مرکز خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و خبرنگاران در جهاددانشگاهی مرکز خراسان جنوبی شروع به فعالیت کرد.
کد خبر: ۳۸۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ 05 March 2017
به گزارش تابناک حراسان جنوبی ، محمودی مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی در این مراسم با بیان اینکه دبیرخانه علمی با پیشنهاد کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان شکل گرفت، افزود: خراسان‌جنوبی در مقوله آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد.
به گفته وی، بر مبنای اهداف دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی قرار است هر اقدامی که در حوزه اجتماعی صورت می‌گیرد بر مبنای علم و آگاهی باشد.
محمودی با بیان اینکه باید در راستای  دغدغه های مقام معظم رهبری در آسیب های اجتماعی تلاش کنیم ،گفت:: رفع این آسیب‌ها، به‌آسانی و با فعالیت یک دستگاه اجرایی ممکن نیست.
وی با اشاره به  اینکه مقوله آسیب‌های اجتماعی دستوری نیست، افزود: در این مقوله باید تغییر رفتار صورت گیرد و این جز با شناخت میسر نخواهد شد و شناخت مبتنی بر آموزش است.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه بخشی از فعالیت دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی هدفمندکردن فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و سیستم اجرایی است، عنوان کرد:از ابتدای سال 95 ستاد ساماندهی آسییب‌های اجتماعی و فرهنگی تشکیل شده و وزارت کشور با انعقاد تفاهم‌نامه با 9 دستگاه اجرایی وظایف مربوط به رفع آسیب‌های اجتماعی را تقسیم کرده است.
وی با اشاره به اینکه در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی  باید همه مردم و مسئولان وارد کار شوند ،تصریح کرد در مقوله رفع آسیب‌های اجتماعی باید مشارکت اجتماعی صورت گیرد.
صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، در این مراسم گفت: برای آن که در حوزه آسیب‌های اجتماعی به نتایج مطلوب برسیم نیازمند اصلاح روش‌های موجود و نوآوری هستیم.
به گفته وی آنچه به عنوان آسیب‌های اجتماعی در جامعه مشاهده می‌کنیم برآیند رفتار فردی خانواده، مدرسه، محیط دانشگاه، محیط زندگی، محیط کار، فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی است.
رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی افزود: موافقت با  آغاز به کار دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی  از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‌جنوبی در جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی اقدامی ارزشمندی است که خلاء همکاری مشترک بین دستگاه‌ها در این حوزه را پر خواهدکرد.
صادقی با بیان اینکه پیشگیری از روند رو به رشد آسیب های اجتماعی، مدیریت دانش بر فعالیت های مختلف علمی، پژوهشی و آموزشی مرتبط با آسیب های اجتماعی از جمله اهداف اصلی آغاز به کار این دبیرخانه است، عنوان کرد:نیاز سنجی پژوهشی و تدوین اولویت‌های تحقیقاتی، شناخت و استفاده از ظرفیت‌های انسانی خراسان‌جنوبی، آسیب شناسی روش‌ها و تدابیر پیشین در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و... نیز در این دبیرخانه پی‌گیری می‌شود.
خبرنگار و عکاس: مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار