استاندار خراسان‌جنوبی در جمع اعضای شورای شهر بیرجند:
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد تا طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام به شرط عدم تغییر کاربری در آینده به مردم واگذار شود، گفت: قیر مورد نیاز برای اجرای آسفالت مهرشهر بیرجند توسط استانداری تأمین می‌شود.
کد خبر: ۳۸۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 05 March 2017
سید علی‌اکبر پرویزی عصر امروز در دیدار اعضای شورای شهر بیرجند اظهار داشت: با رایزنی‌های صورت گرفته از طریق آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان مقرر شد درآمدهای حاصل از املاک و موسسات ذیربط در خراسان جنوبی در همین استان هزینه شود.
وی با اشاره به طرح فرزان، زمین‌های موسوم به املاک موسوی و موزه دفاع مقدس و تأکید بر پیگیری و رفع مشکل این موارد تصریح کرد: از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرح‌های جامع و تفصیلی شهر بیرجند استفاده شود و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجود در شهر از سوی مسئولان ذیربط مورد توجه جدی قرار گیرد.
استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اهمیت شوراها در راستای حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: باور دولت تدبیر و امید تقویت شوراها به منظور تصمیم‌گیری در تمام امور شهری است.
پرویزی با اشاره به تراکم نیروی انسانی در بدنه دولت و عدم کارایی برخی از بخش‌های دولتی بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت مردم و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: کاهش تصدی‌گری امور توسط دولت از سیاست‌های کاری دولت یازدهم است.
وی افزود: این آمادگی وجود دارد تا اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی و به طور کلی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام به شرط عدم تغییر کاربری در آینده به مردم واگذار شود.
مقام عالی دولت در استان خراسان‌جنوبی به تنوع وظایف و مسئولیت‌های شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری بهتر از ظرفیت کمیسیون ماده 5 در اصلاح طرح‌های جامع و تفصیلی شهر بیرجند افزود: مشکلات و معضلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موجود در شهر نباید نادیده گرفته شود.
پرویزی با اشاره به لزوم بررسی و تایید اولیه طرح‌های شهری توسط اعضای شورا، شهردار و فرماندار شهرستان تصریح کرد: شهرداریها در موضوعاتی نظیر واگذاری املاک و عقب‌نشینی‌ها توسط مردم حداقل امتیازاتی را به میزان قیمت روز و حتی بالاتر برای مالکین در نظر بگیرند.
وی با اشاره به 2 برابرشدن کمک دولت به شهرداری‌های استان در ماه‌های گذشته گفت: با توجه به مسائل و مشکلات عدیده مهرشهر از جمله آسفالت معابر، مساعدت لازم درباره تامین قیر مورد نیاز برای انجام این طرح از طریق استانداری صورت خواهد گرفت.
استاندار خراسان‌جنوبی موضوع جابه‌جایی صنوف مزاحم و آلاینده در سطح شهر را حیاتی دانست و اضافه کرد: در این باره با توجه به اهمیت امر نیاز است جلسات تخصصی مورد نیاز برگزار شود و این آماگی وجود دارد تا توافقات لازم را برای حل این معضل را به انجام برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار