در اطلاعیه ای اعلام شد؛
دفتر نمایندگی ولی فقیه در خراسان جنوبی اطلاعیه ای را در خصوص جزئیات دیدار نماینده ولی فقیه با قائم مقام وزیر کشور صادر کرد.
کد خبر: ۳۹۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲ 10 March 2017
 به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان خراسان جنوبی متن اطلاعیه دفتر آیت الله سید علیرضا عبادی در خصوص جزئیات دیدار با قائم مقام وزیر کشور به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

احتراما به اطلاع مردم شریف خراسان جنوبی می رساند؛ دفتر نماینده معزز ولی فقیه در استان ضمن حمایت از تحصن ائمه جمعه، روحانیون و طلاب که برای دفاع از اسلام و ارزش های دینی در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند جمع شده اند، اعلام می دارد که اخبار مرتبط با دفتر معظم له از طریق بسترهای ارتباطی ( WWW.EBADI-KHJ.IR  ) و (@NEWS_EBADI  ) بیان می شود.

بنا به درخواست های مکرر مردم شریف استان مبنی بر شفاف سازی جریان سفر آقایان مقیمی و شوشتری قائم مقام محترم وزیر و رئیس محترم حراست وزارت کشور توضیحات ذیل را تقدیم می دارد:

روز گذشته از طریق معاونت محترم سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی طی تماسی با دفتر نماینده ولی فقیه، از سفر نمایندگان محترم وزیر کشور به بیرجند خبر دادند و درخواست دیدار با آیت الله عبادی نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی را مطرح کردند.

در جریان این درخواست آیت الله عبادی اعلام کردند که هدف از سفر نمایندگان وزیر کشور رسیدگی به درخواست های تحصن کنندگان و معترضین است و می طلبد قائم مقام محترم وزیر کشور در ابتدا به دیدار متحصنین و نمایندگان آنان(ائمه جمعه حاضر در تحصن) بروند و در جریان موضوعات و مسائل  مد نظر آنها قرار گیرند.

ایشان (نماینده معزز ولی فقیه) در ادامه تأکید کردند، پس از برگزاری نشست قائم مقام وزیر کشور با متحصنین و دریافت گزارش این دیدار، آمادگی دارم تا با نمایندگان محترم وزیر کشور به همراه ائمه جمعه و طلاب(انتخاب ائمه جمعه و طلاب برای حضور در این نشست بر عهده سخنگوی محترم متحصنین گذاشته شد) نشستی برای استماع مطالب طرفین داشته باشیم.

بر همین اساس صبح روز جمعه(٢٠ اسفندماه)، نشستی با قائم مقام وزیر و رئیس حراست وزارت کشور در محل دفتر نماینده ولی فقیه به اتفاق جمعی از ائمه جمعه و طلاب برگزار شد. در این نشست نیز نماینده محترم متحصنین و جمعی از ائمه جمعه به بیان مسائل کنونی استان پرداختند.

دراین نشست نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی در سخنانی خطاب به نمایندگان محترم وزیر کشور بیان کردند: بنده می خواستم که نظرات گفته شود و به جمع بندی نیز برسد، همانطوری که در صحبت ها مطرح شد باید در اینجا به نتیجه برسیم و اگر به نتیجه نرسیدیم؛ شما با مسئولیتی که تشریف آوردید و زحمتی که کشیدید، این آقایان معظم(ائمه محترم جمعه) که یک نظر شخصی ندارند و هر کدام از یک شهرستان آمدند و وقتی که برگردند از آنها می پرسند نتیجه چی شد؛ جمع کردن آن کار دشواری است، هر تدبیری که دارید و یا با وزیر محترم کشور تماسی بگیرید و یا باهم مشورت کنید تا به یک نتیجه ای برسید؛ تا اینها وقتی به شهرستان برمی گردند بگویند چکار کرده اند؛ اینها شخص نیستند اینها افکار عمومی شهرستان به آنان گره خورده است.

بنابر این گزارش در ابتدای این دیدار مشترک، حجت الاسلام و المسلمین عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه با بیانی صریح و رسا ضمن تکذیب خبر درخواست مکرر استاندار و معاون سیاسی وی مبنی بر دیدار با آیت الله عبادی در طی حدود ٢٠ روز گذشته، اعلام کرد: از حضور نمایندگان محترم وزیر کشور برای رسیدگی به درخواست متحصنین تشکر داریم.

وی در ادامه یادآور شد: بایستی در ابتدای این نشست مشخص گردد حضرتعالی(قائم مقام محترم وزیر کشور) در چه سطحی از اختیارات به بیرجند سفر کرده اید؟ آیا این سفر صرفا برای تهیه گزارش از فضای متحصنین می باشد؟ ویا قرار است اقدامی صورت بگیرد؟

حجت الاسلام و المسلمین عارفی در ادامه خواستار تماس مستقیم آقای مقیمی با وزیر محترم کشور و ارائه گزارش استان شدند و مطرح کردند از شخص وزیر دستور بگیرید برای اقدامات لازم که مردم باید نتیجه آن را بدانند؛ که متأسفانه در این نشست از سوی قائم مقام محترم وزیر کشور اقدامی نیز در این زمینه صورت نگرفت.

در خاتمه با تقدیر از آحاد مردم شریف استان خراسان جنوبی، تقاضا داریم ضمن صبر و استقامت بر مواضع به حق ائمه محترم جمعه و روحانیون انقلابی استان استوار بوده و با هوشیاری و بصیرت اجازه سوء استفاده به بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندهند.

والسلام

دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی

٢٠ اسفندماه ١٣٩٥
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار