مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۳ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد 583 باب کانون در خراسان جنوبی فعال است که 219 کانون شهری و 364 کانون روستایی هستند.
کد خبر: ۳۹۳۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷ 12 March 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار که مناسبت سالروز تأسیس کانون فرهنگی مساجد  در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود از فعالیت  ۵۸۳ کانون فرهنگی و هنری  درمساجد استان خبر داد.
به گفته وی ۳۶ کانون مرزی، ۱۱ کانون عشایری، ۴۶ خانه نور، ۲۶۸ کتابخانه، شش خانه فرهنگ دیجیتال و ۱۵ کانون مصلی نیز در سطح استان فعالیت دارند.
حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه این کانون ها در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و هنری فعالیت دارند گفت:برگزاری ۱۰۳ کارگاه سبک زندگی با موضوع آموزش خانواده و تربیت فرزند دینی، اجرای طرح جوانه های نور و یاوران آسمانی، اجرای طرح معین الضعفا، طرح تفسیر قرآن کریم و طرح پیوند از جمله اقدامات انجام شده است.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی در ادامه گفت:تاکنون ۸۰۰ مرکز تلاوت نور در استان راه اندازی و ثبت رسمی شده و در این مراکز بیش از ۱۰ هزار جلد قرآن کریم و چهار هزار جلد مفاتیح توزیع شده است.
وی از برگزاری مسابقات قرآنی در طول سال خبر داد و گفت: طی سال جاری ۴۳۰ نفر از جوانان و نوجوانان در مسابقه قرآنی مدها متان شرکت کرده اند.
حجت الاسلام سبزه کار برگزاری جشنواره امام رئوف با محوریت امام رضا(ع)، برگزاری جشنواره امام متقین با محوریت امام علی (ع) و برگزاری جشنواره سروده های رضوی ویژه کانون های مساجد روستایی را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از فعالیت ۲۷۱ کتابخانه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۱۶۶ کتابخانه مخزن دار و ۱۰۵ کتابخانه نیز باز بوده  ۴۵۰ هزار جلد کتاب موجود بوده و بیش از ۲۵ هزار نفر عضو ثابت هستند.
حجت الاسلام سبزه کار ببا اشاره به کمک های مادی در زمینه های نختلف به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت:در مجموع در طول ۵ سال گذشته یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون و ۸۴ هزار تومان از کانونهای فرهنگی هنری  استان حمایت شده است.
وی با بیان اینکه کانون های مساجد برنامه های خوبی را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوان اجرایی می کنند، افزود: طی سال جاری ۳۶۶ کانون مساجد استان مجری طرح اوقات فراغت بوده اندو تاکنون بیش از ۱۷ هزار نوجوان از برنامه های اوقات و فراغت بهره مند شده اند.
حجت الاسلام سبزه کار برگزاری پنجمین کنگره ملی روستا و عشایر، چاپ نشریه مرزبانان، اجرای طرح کارگاه آموزشی نرم افزارهای کاربردی و اجرای طرح مستند «سلام همسایه» را از دیگر برنامه های اجرایی دانست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های آموزشی چهره به چهره در کانون ها فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت:تا کنون ۶۰ حلقه چهره به چهره در استان برگزار شده ودر این حلقه ها ۵۰۰ متربی دختر و ۴۲۰ متربی پسر شرکت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری به هر حلقه ۵۰۰ هزارتومان کمک شده است که در مجموع این حلقه ها از کمک ۳۰ میلیون تومانی بهره مند شده اند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی افزود:پایان سال جاری به ۱۸ کانون نیز تجهیزات کمکی ارسال می شود.
خبرنگار و عکاس: مهدی کاظمی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار