مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی خبر داد:
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان از آمادگی اماکن و جاذبه های گردشگری استان در ایام تعطیلات نوروز 96 خبر داد و گفت: خراسان جنوبی 800 اثر تاریخی ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی را دارد که 150مکان تاریخی و تفریحی استان در ایام نوروز آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را دارند.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 15 March 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ،رمضانی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز از برپایی 32 بازارچه صنایع دستی و سیاه چادرهای عشایری با 135 غرفه و" 11 سیاه چادر" در راستای معرفی صنایع دستی  و سوغات استان به مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و اظهارکرد: این بازارچه‌ها و سیاه چادرها در تمام شهرستان‌های استان آماده استقبال مسافران و گردشگران نوروزی است.
وی با بیان اینکه  دومین موزه عروسک ایران در این استان راه اندازی شد،افزود: امسال موزه دیرینه شناسی در باغ جهانی اکبریه، موزه عروسک و فرهنگ، موزه مردم شناسی در طبس، موزه فرش و دو موزه در ارتباط با معرفی جاذبه های استان و نحوه مرمت بناهای تاریخی به موزه های استان اضافه شده که آماده استقبال از گردشگران نوروزی است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی امسال روزانه ظرفیت اسکان ۱۳۰ هزار و ۹۴۱ مسافر در استان وجود دارد. عنوان کرد: در حال حاضر در بخش هتل های ۶۴۲ تخت، ۲۴۷ اتاق و ۱۳ سوئیت در استان وجود دارد.
وی همچنین از آمادگی ۲۳ سوئیت با ۲۶۲ اتاق و ۶۵۷ تخت در مهمانپذیرهای استان برای اسکان گردشگران نوروزی خبر داد و گفت: در بخش آموزش و پرورش و مدارس استان نیز ظرفیت اسکان ۱۳ هزار و ۱۷۲ نفر به صورت روزانه وجود دارد.
رمضانی با اشاره به راه اندازی 20 واحد اقامتگاه بومگردی در استان، اظهار کرد: تعداد این واحدها در سال گذشته بسیار اندک بود اما امسال در هر شهرستان حداقل یک واحد بومگردی راه اندازی شده که تاثیر بسزایی برای اسکان مسافران خواهد داشت.
وی از آمادگی ظرفیت 7 هزار 520 نفر در شب در خانه مسافر های استان خبر دادو افزود: کمپ های موقتی در پارک ها، جاذبه های تاریخی و طبیعی استان استان نیز پذیرش 97 هزار 500 نفر روزانه را دارند.
به گفته رمضانی علاوه بر این ها در بخش نظارت برفضاهای گردشگری تیم های نظارتی با همکاری سازمان صنعت و معدن ،دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی استان فعال شده  تا در این ایام خدمات مناسبی به گردشگران ارائه می شود
وی از آمادگی ۴۹ پایگاه انتظامی استان در تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: همچنین در این ایام ۳۰ پایگاه امداد هلال احمر، ۶۰ پایگاه امداد اورژانس، ۱۶ پایگاه امداد خودرو، ۲۴ دفتر بیمه و ۲۱ راهدارخانه در سطح استان فعال و آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی خواهند بود.
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی با اشاره به پیش بینی ۷۴ پایگاه، کیوسک و چادر اطلاع رسانی برای راهنمایی گردشگران نوروزی، اظهارکرد:برای آشنایی هر چه بیشتر گردشگران نوروزی بالغ بر ۲۱۹ هزار و ۵۰۰ بروشور و کتابچه راهنما و اقلام تبلیغاتی در استان چاپ شده است.
وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی 800 اثر تاریخی ثبت ملی و سه اثر ثبت جهانی شده است، گفت 150مکان تاریخی و تفریحی استان در ایام نوروز آمادگی پذیرایی از مسافران و گردشگران را دارند.
رمضانی با اشاره به  اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در جاذبه های گردشگری استان در ایام تعطیلات نوروزی گفت: در این راستا از یکم تا پنجم فروردین ماه برنامه نوروز گاه همراه با معرفی صنایع دستی، آداب و رسوم، سوغات و غذاهای محلی هر شهر واجرای موسیقی مقامی و اصیل استان را در تمامی شهرستان ها خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایام نوروز 95   یک میلیون 800 نفر از جاذبه های گردشگری و تفریحی استان بازدید داشتند،گفت: یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از ابتدای سال جاری از جاذبه های گردشگری استان بازدید کرده اند.
وی از صادرات دو میلون دلار صنایع دستی استان طی سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلون تومان میزان فروش صنایع دستی در بازارچه های استان بوده است.
در پایان این نشست خبری از اپلیکشن گردشگری استان طرح همیار گردشگرکه برای نخستین بار در استان خراسان جنوبی راه اندازی شده بود رونمایی شد.
خبرنگار و عکاس: مهدی کاظمی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار