مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی،از آمادگی هزار و 850 نفر از امدادگران در 26 پایگاه ثابت، موقت و سیار در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۳۹۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 15 March 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، دکتر  خامسان در نشست مطبوعاتی با اعلام این خبر اظهار کرد: در ایام عید نوروز  22 دستگاه آمبولانس و 11ست امداد و نجات و 24 پایگاه طرح ایمنی سلامت در ورودی و خروجی شهرها آماده خدمت رسانی به مردم خواهند بود.
وی به استقرار یک فروند بالگرد از پنجم تا 15 فروردین 96 در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود : در ایام نوروز نیز 11 خیمه نماز در جاده‌های استان برپا می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در ادامه به آمار حوادث سال 95 اشاره کرد و گفت: در سال 95 به هزار و 46 حادثه رسیدگی شده که از این تعداد 654 مورد مربوط به حوادث جاده ای، 122 مورد خدمات حضوری، 120 مورد حوادث شهری، 70 مورد سیل و آب گرفتگی، 46 مورد آتش سوزی مرتع، 16 مورد کوهستان و 10 مورد هم خدمات مناسبتی بوده است.
وی به اعزام 891 مورد اعزام آمبولانس اشاره کرد و افزود: در این حوادث 10 هزار و 365 نفر حادثه دیدند که 2 هزار و 173 نفر اسکان موقت داده شد.
خامسان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جمعیت هلال احمر استان گفت: ثبت نام 14 هزار نفر داوطلب برای عضویت در جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته که  تاکنون هفت هزار نفر تایید شدند، امیدواریم بقیه هم به تدریج تایید شوند.
به گفته وی در طرح سلامت جمعیت هم 20 کاروان به روستاهای محروم اعزام و به هزار و 520 نفر خدمت رسانی شد و در اجرای طرح فرشتگان هم یک میلیارد و 470 میلیون ریال کمک غیرنقدی و 287 میلیون ریال کمک نقدی از خیرین، موسسه ها و شرکت ها برای نیازمندان جمع آوری و توزیع  شده است.
وی با بیان اینکه طرح ارمغان مهر از ابتدای سال اجرا شده است، تصریح کرد: در این طرح امسال یک میلیون و 453 هزار تومان  جمع آوری شد و 3 هزار و 269 نفر از این طرح بهره مند شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  گفت: پایگاه امداد و نجات مزینی در جاده بیرجند- زاهدان توسط خیرین اهدا شد که در این پایگاه 400 میلیون ریال هزینه شد و اهدای یک باب منزل مسکونی در شهرستان فردوس به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال قابل تحسین است .
وی بیان داشت که با توجه به اهمیت خدمت رسانی به موقع در مواقع بحرانی، آموزش تیم واکنش سریع سازمان هلال احمر که به صورت ملی در استان های مختلف انجام شد، 15 نفر دایمی در استان خدمت خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه اعضای این تیم آموزش های دشواری را پشت سر می گذارنند ، عنوان کرد: در کنار این تیم، جمعیت هلال احمر استان 600 امدادگر و نجاتگر متخصص را آموزش داد تا در کمترین زمان ممکن بهترین خدمت را برای حادثه دیدگان انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار