انبار مرکزی نفت بیرجند به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های خراسان جنوبی بعد از گذشت ۹ سال انتظار به اتمام رسید و همزمان با سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می شود.
کد خبر: ۳۹۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 21 March 2017
 انبار نفت بیرجند به عنوان یکی از پروژه های مهم در خراسان جنوبی، در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار، در پنج کیلومتری جاده بیرجند- قاین قرار گرفته و ۹ سال را برای احداث و تکمیل، به انتظار نشست.
عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۶ در دو بخش ابنیه و مکانیکال آغاز شده و تا سال ۹۰ نیز ادامه داشت و بعد از گذشت دو سال تعطیلی دوباره، در شهریور ماه ۱۳۹۳، آغاز به کار کرد.
اکنون بعد از گذشت ۹ سال از شروع پروژه، بالاخره انتظار به پایان رسید و این انبار چشم انتظار مقام عالی دولت برای افتتاح است.
بی شک افتتاح این پروژه نقش بی بدلیلی در رونق صادرات فرآورده های نفتی به کشور افغانستان خواهد داشت.

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه انبار نفت با ظرفیت ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون لیتر در زمینی قریب به ۲۵ هکتار احداث شده است.
علی اصغر اصغری با بیان اینکه در احداث این پروژه بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، گفت: این پروژه سال ۸۶، از مصوبات سفر رئیس جمهوری وقت آن زمان بوده است.
وی از افتتاح این پروژه در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی خبر داد و افزود: افتتاح این پروژه نقش بسزایی در صادرات فرآورده های نفتی به افغانستان را ایفا می کند.
اصغری اظهار کرد: انبار نفت با تمامی استاندارها و تکنیک های روز دنیا ساخته شده و دارای ظرفیت ذخیره آب ۱۱ میلیون لیتر برای آتشنشانی است.
وی بیان کرد: همچنین جنب این پروژه، پارکینگی به مساحتی بالغ بر یک هکتار برای تردد نفت کش ها، استراحتگاه و سرویس غذاخوری رانندگان در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی افزود: با افتتاح این پروژه از تردد نفت کش ها در سطح شهر جلوگیری می شود.

تسهیل صادرات فرآورده های نفتی به افغانستان
اصغری با بیان اینکه این پروژه در دو بخش ابنیه و مکانیکال احداث شده است، افزود: این انبار قابلیت ذخیره سازی ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت دارد.
وی با اشاره به اهداف اجرای این پروژه بیان کرد: یکی از اهداف مورد نظر برای جانمایی این انبار، موضوع صادرات سوخت به افغانستان است که با ایجاد این انبار تسهیل می شود.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی اظهار کرد: پروژه انبار نفت در کیلومتر پنج جاده بیرجند- قاین احداث شده است.
اگر چه این روزها خراسان جنوبی با خبرهای خوش افتتاح پروژه های بزرگ و چند ساله رو به است اما هنوز این استان پروژه های زیادی مانند طرح انتقال آب، احداث راه آهن و جاده قاین را چشم انتظار است که نیازمند توجه مسئولان کشوری و استانی است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار