معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: بهزیستی خراسان جنوبی حمایت از تولید داخلی، توسعه کسب و کار و پرورش خلاقیت مربیان و کودکان و نوجوانان را در استان پیگیری و اجرا می‌کند.
کد خبر: ۴۰۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 17 April 2017
علیرضا موهبتی ظهر امروز در نشست داخلی حوزه اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق توافق صورت گرفته با نماینده شرکت رز تحریر و کارشناسان دفتر کودکان و نوجوانان مقرر شد واحد اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی در اولویت فرصت نسبت به برگزاری کارگاهایی با هدف حمایت از تولید داخلی توسعه کسب و کار و پرورش خلاقیت مربیان و کودکان، نوجوانان در راستای توجیه و آموزش مدیران برگزار کند.

وی افزود: مربیان مهدکودک‌های شهری و روستایی، مربیان شیرخوارگاه‌ها و خانه‌های کودکان و نوجوانان 7 تا 12 سال برابر تفاهم‌نامه در سال 96 باید کارگاهایی با هدف حمایت از تولید داخلی توسعه کسب و کار و پرورش خلاقیت برگزار کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این طرح علاوه بر مراکز غیردولتی امور اجتماعی خراسان جنوبی که به صورت کشوری پیگیری و اجرا خواهد شد برای نخستین بار به صورت منحصر به فرد جهت مراکز غیر دولتی با نظارت حوزه توان بخشی بهزیستی استان و مراکزی از جمله حرفه آموزی دختران و پسران، مراکز نگهداری و آموزش معلولان ذهنی با همکاری معاونت امور اجتماعی به صورت مشترک برگزار می‌شود.

هیچ موردی از بیماری تب برفکی در شهرستان درمیان گزارش نشده است

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان با بیان اینکه در سال 95 تمام واحدهای دامی علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند گفت: شبکه دامپزشکی با تمام توان با اطلاع رسانی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام مراقبت فعال، ترغیب دامداران جهت واکسیناسیون به موقع و رعایت ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای توسط همکاران و دامداران توانسته این بیماری را کنترل کند.

مدرسی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماری تب برفکی یک بیماری به شدت واگیر بوده و با تلفات و خسارات بالا همراه است اقدامات بهداشتی قرنطینه‌ای دامداران در جلوگیری از بیماری و کاهش خسارات و افزایش کمی و کیفی تولیدات دامی بسیار مهم بوده و انجام واکسیناسیون نیز اقدامی مهم و تکمیل کننده محسوب می‌شود.

وی از دامداران تقاضا کرد از جابه‌جایی دام بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کرده و در صورت مشاهده علائم از قبیل  لنگش، کاهش تولید شیر، افزایش ترشح بزاق ، تاول در دهان و یا تلفات دامی به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

بررسی ظرفیتها،  مشکلات و محرومیت‌های شهرستان نهبندان و روستاهای تابعه

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی جلسه‌ای به منظور بررسی ظرفیتها، مشکلات و محرومیتهای شهرستان نهبندان و روستاهای تابعه جهت اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و گردشگری برگزار شد.

این جلسه با حضور مایلی نماینده بنیاد علوی، فرهادی سرپرست امور عمرانی استانداری، خواجوی سرپرست دفتر امور روستایی و شوراها، فارسی رئیس بانک سینا، شریعتی منش معاون میراث فرهنگی، ملکوتی سرپرست پایگاه بیابان لوت و عطاریان کارشناس گردشگری، کاشانی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان خراسان جنوبی در محل دفتر معاونت امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

در این جلسه به معرفی نقاط قوت و مشکلات شهرستان نهبندان و روستای دهسلم و بررسی زیرساخت‌های گردشگری و مشکلات مربوطه با هدف محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال جوانان پرداخته شد و مقرر شد پس از بررسی و بازدید میدانی شهرستان نهبندان و روستاهای مدنظر، اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید به این مهم اختصاص یابد.

بانک سینا نیز آمادگی خود را جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی برای صنعتگران و متقاضیان بوم‌گردی در روستای دهسلم اعلام کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار