رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی باشد گفت: با توجه به شعار سال ارتقا بهره‌وری موقوفات با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار است.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 18 April 2017
حجت‌الاسلام حسین رحیمی صبح امروز در جمع کارکنان اظهار داشت: با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری توجه به ارتقا بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در دستور کار مجموعه اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار امسال اوقاف هم در همین راستا نام‌گذاری شده است افزود: ما بر این باوریم که توسعه و ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بهترین راهکار در تقویت اقتصاد ملی و خوداتکایی کشور در تمامی زمینه‌ها باشد که در این راستا تمام تلاش خود را در زمینه ترویج و تبلیغ سنت حسنه و افزایش بهره‌وری موقوفات به‌کار خواهیم گرفت.

رئیس اداره اوقاوف و امور خیریه زیرکوه گفت: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم با رشد عوائد حاصله از موقوفات، نیات واقفان خیراندیش را به نحو مطلوب‌تری اجرا کنیم.

رحیمی با بیان اینکه هدف سازمان اوقاف و امور خیریه پیگیری موثر امور محوله قانونی و تحقق اهداف عالیه در امر توسعه، احیاء و افزایش بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه است افزود: یکی از اهداف سازمان اوقاف بهره‌وری موقوفات و به روز کردن اجارها املاک وقفی بوده که  در گرفتن حق واقعی موقوفه تاکید زیادی شده است.

وی با بیان اینکه متصرفینی که در زمینه موقوفات تفریط می‌کنند با آنها برخورد و طبق مقررات نسبت به واگذاری املاک به متقاضیان دیگر عمل می‌شود اظهار داشت: زیباترین خدمتی که فرد با ایمان می‌تواند به مردم داشته باشد این است که از مال و سرمایه آنها دفاع و حراست کند چرا که موقوفات هم در واقع املاکی هستند که متعلق به شخص خاصی نبوده بلکه متعلق به مردم هستند.

رحیمی بهره‌وری اقتصادی موقوفات و اجرای امینانه نیات را از اهداف عالیه وقف دانست و به چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی خبر داد و گفت: در شهرستان زیرکوه 165 نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام کردند و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات تا 10 اردیبهشت ماه فرصت دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زیرکوه با بیان اینکه هر کس در محضر قرآن شرف‌یاب شود و به آن عمل کند مریضی‌های درونیش از بین می‌رود گفت: قرآن کریم تمامی بیماری‌های اعتقادی و اخلاقی انسان را درمان می‌کند و تلاوت، انس با قرآن، تدبر و سپس عمل به دستورهای قرآن می‌تواند شفای امراض درونی و جسمی باشد.

رحیمی افزود: رشته‌های شفاهی شامل قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، دعاخوانی در شهرستان زیرکوه 21 اردیبهشت ماه برگزار و رشته‌های معارفی و کتبی 4 خردادماه در این شهرستان برگزار می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار