مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیرجند گفت: تا پایان سال مالی جاری ۲۰ روستای این شهرستان به شبکه آبرسانی پایدار متصل می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 18 April 2017
مهدی صفوی‌نژاد اظهار داشت:15 روستای بیرجند تا پایان تیرماه امسال از گردونه آبرسانی سیار خارج می‌شود.

مدیرامور آب و فاضلاب روستایی بیرجند از اتصال 20 روستای بیرجند به شبکه آبرسانی پایدار براساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده تا پایان سال مالی خبر داد.

صفوی‌نژاد تصریح کرد: روستاهای استخر، مافنداب، خونیک، کاکان، روشناوند و القار از جمله روستاهایی هستند که تا پایان تیرماه امسال از گردونه آبرسانی سیار خارج شده و به شبکه دایم و پایدار آبی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت روستای شوشود با جمعیت 650 نفری گفت: بارندگی‌های اخیر باعث رفع مقطعی مشکل کم آبی این روستا شده و امید است با اعتبار بیش از یک میلیارد و 50 میلیون تومان این روستا هم به شبکه آبرسانی پایدار متصل شود.

وی یادآور شد: از 20 روستای مورد نظر تاکنون شبکه 11 روستا تکمیل شده و بقیه تا پایان سال مالی اجرایی می‌شود.

صفوی‌نژاد خاطرنشان کرد: روستائیان خراسان جنوبی جزو مشترکان کم مصرف هستند اما با توجه به خشکسالی 18 ساله بازهم باید در مصرف آب صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

وی افزود: در روستاهای شهرستان با خطر قطعی آب مواجه هستیم و تنها با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی می‌توان از قطعی آب جلوگیری کرد.

مدیر امور آبفار بیرجند گفت: با وجود خشکسالی‌ها و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب میزان مصرف آب در روستاهای استان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: انشعاب آب فقط برای مصارف شرب و بهداشتی به مشترکین واگذار شده است اما متاسفانه شاهد هستیم با وجود مشکلات در تامین آب روستاییان از آب شرب برای آبرسانی باغات استفاده می‌کنند.

وی به یکی دیگر از علل افزایش میزان مصرف آب در روستاها اشاره کرد و افزود: با کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌ها میزان مهاجرت‌ها افزایش یافته اما بنیاد مسکن در روستاها همچنان نسبت به واگذاری زمین اقدام می‌کنند که افراد واحد مسکونی فصلی را احداث می‌کنند و این موجب می‌شود تا میزان مصرف برای ساخت این واحدها افزایش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار