رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند از تایید صلاحیت هزار و ۲۹ داوطلب حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا در شهرستان بیرجند خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 22 April 2017
علی ناصری ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: ۱۴۰ داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر بیرجند ثبت نام کرده بودند.

وی بیان کرد: از مجموع این افراد در مرحله بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی و نظارت،  ۱۱۵ نفر تایید صلاحیت شدند.

فرماندار بیرجند بیان داشت: ۱۸ نفر رد صلاحیت و ۷ نفر نیز استعفا دادند.

ناصری بیان کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بیرجند نیز ۹۶۶ نفر نفر ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: پس از بررسی های انجام شده  ۹۱۴ نفر تایید صلاحیت، ۲۶ نفر رد صلاحیت و ۲۶ نفر نیز استعفا دادند.

 وی با بیان اینکه داوطلبین رد صلاحیت شده شوراهای اسلامی شهر و روستا  از فردا تا ششم اردیبهشت ماه مهلت اعتراض دارند، گفت: داوطلبین به مدت ۴ روز فرصت دارند تا شکایت خود را به ترتیب به هیئت نظارت استان و شهرستان اعلام کنند.

ناصری با بیان اینکه طبق تبصره ۳ ماده ۵۰ قانون انتخابات شوراها، رسیدگی و بررسی نهایی هیئت نظارت شهرستان و استان به شکایت داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند از هفتم لغایت ۱۶ اردیبهشت ماه و به مدت ۱۰ روز انجام می شود، بیان کرد: نظر قطعی و نهایی درخصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده ۱۷ اردیبهشت ماه به بخشداری و فرمانداری اعلام خواهد شد.

 به گفته وی اسامی قطعی و نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام می شود .

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند همچنین درباره زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا نیز گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا از ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز و در ۲۷ اردیبهشت‌ماه خاتمه می یابد.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در سراسر کشور روز ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار