معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از اختصاص ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار سهمیه ارزی به مرزنشینان استان خبر داد و گفت: امسال سهمیه ارزی هر مرزنشین در خراسان جنوبی ۱۵۰ دلار تعیین شده است.
کد خبر: ۴۱۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ 22 April 2017
حسن سروری جمعیت دارای کارت مبادلات مرزی استان را 145 هزار و 649  نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 140 هزار و 792  نفر معادل 97 درصد از دارندگان این کارت نسبت به فعال سازی کارتهای خود در دفاتر شرکت های تعاونی مرزنشین استان اقدام کردند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: 100 درصد جمعیت مشمول کارت مبادلات مرزی شامل 51 هزار و 547 خانوار در دفاتر پیشخوان ثبت نام کردند.

سروری افزود: پس از فعال سازی کارت در محل دفاتر شرکت های تعاونی، عضویت دارنده کارت در تعاونی قطعی می شود وتعاونی اجازه دارد پس از انجام صادرات به میزان 150 دلار ، نسبت به واردات 41 قلم کالای مختص مرزنشینان اقدام کند.

وی میزان برنج وارداتی برای هر نفر را 25 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تمرکز بیشتر شرکت های تعاونی مرزنشین در استان بر واردات برنج، چای و شکر است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از شرکت های تعاونی خواست با واردات کالاهایی مانند کنجد، خوراک دام و طیور و آبریان، انواع تخمه بوداده، نارگیل، زیره سیاه و سبز، بادام زمینی  و چلغوز نیز نیاز خود و استان را تأمین کنند.

سروری بیان کرد: براساس تصمیم گیری انجام شده مهلت استفاده از کارت های منقضی شده تا پایان شهریورماه 96 تمدید شده  و مرزنشینان باید نسبت به تمدید کارت های خود اقدام کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار