امام جمعه شهرستان بیرجند با بیان اینکه نامزدها و هوادارانشان پایبند به قانون باشند گفت: اخلاق و قانون دو شرط اصلی برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است.
کد خبر: ۴۱۲۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 22 April 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند با قدردانی از شورای نگهبان که با قاطعیت، درایت و مدیریت افراد خبره را تأیید صلاحیت کرده است اظهار داشت: از همه کسانی که آمدند و با ثبت نام خود به شور انتخابات کمک کردند تشکر می‌کنیم.

وی افزود: نامزدها افرادی زمان‌شناس، مدیر و مؤمن هستند که مورد تأیید شورای نگهبان هم قرار گرفتند.

رضایی با بیان اینکه افرادی که احراز صلاحیت نشدند باید از فرصت‌های دیگر برای خدمت به مردم استفاده کنند، گفت: احراز صلاحیت نشدن برخی نامزدها تنها مربوط به این دوره است و این به معنای عدم کارآمدی افراد نیست.

وی با بیان اینکه اخلاق و قانون دو شرط اصلی برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است، افزود: هم اکنون طرفداران وظیفه دارند تا ویژگی ها و عملکردهای نامزد خود را بیان کنند و نامزدها هم با اعلام برنامه های خود از تخریب و دروغگویی پرهیز کنند.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه قانون میثاق ملی است و در تبلیغات باید از قانون پیروی کرد، از نامزدها خواست با حرکت در مسیر ولایت فقیه، پرهیز از تبلیغات منفی و تخریب دیگر نامزدها، برنامه های خود را برای مردم اعلام کنند.

وی به برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اشاره و ابراز امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران با کمک مسئولان استانی در این استان زمینه تولید و اشتغال را بیش از پیش فراهم کنند.

امام جمعه بیرجند با تبریک عید مبعث گفت: پیامبر اسلام آمد تا انسان را به فطرت حقیقی برگرداند.

رضایی بیرجندی با اشاره به اینکه آزادگی با طمع جمع نمی‌شود، افزود: اخلاق انسان زمانی خوب می شود که طمع انسان از بین برود و کسی که اراده کرد آزاده زندگی کند نباید بگذارد طمع در وجودش رخنه کند.

امام جمعه شهرستان بیرجند تصریح کرد: جامعهای که از 5 خصلت شامل اخلاق، دوراندیشی، اهل حیاء، اخلاق خوب داشتن و آزاده در زندگی نباشد خیر و ارزشی ندارد.

رضایی با اشاره به اینکه آزادگی مهم است و آزادگی نباشد جامعه هیچ چیز ندارد، گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند که آنانی که قیام کنند به شرایط بندگی خدا سزای آزادگی هستند و اگر انسان در اسلام شرط آزادگی را رعایت نکند دوباره به بردگی بر می‌گردد.

شهادت امام موسی کاظم(ع) سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، بزرگداشت شیخ بهایی و تأسیس سپاه از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه بیرجند بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار