رئیس بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی از اجرای ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی توسط آستان قدس امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 23 April 2017
محمد زهرایی اظهار داشت: اجرای 26 طرح محرومیت‌زدایی در استان از اقدامات انجام شده در سال گذشته است که این طرح‌ها با تفاهم نامه‌ای به میزان 2 میلیارد تومان انجام شده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه اجرای 40 پروژه شامل قنات، استخر و کانال‌کشی به امضا رسیده که از امسال اجرایی می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: 50 درصد از اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها توسط آستان قدس رضوی و 50 درصد نیز از بودجه استانی تأمین می‌شود.

زهرایی از پرداخت 9 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی در استان طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: 573 کارگاه کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته راه‌اندازی شده است که این کارگاه‌ها در عرصه‌های مختلف پرورش شتر، پرورش ماهی و پرورش مرغ بومی ایجاد شده است.

وی پرورش دام سبک و سنگین، پروش کارگاه قارچ خوراکی، پرورش بوقلمون، اصلاح و احیاء باغات و کارگاه‌ها صنایع تبدیلی را از دیگر کارگاه‌های ایجاد شده طی سال گذشته دانست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های سربیشه، فردوس، سرایان، طبس، بشرویه، درمیان، قاین، زیرکوه، بیرجند، نهبندان و خوسف ایجاد شده است.

زهرایی اظهار داشت: شهرستان‌های طبس و بیرجند بیشترین میزان کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی با تعداد هر کدام 115 کارگاه را داشته‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار