مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۷۰ درصد دانش آموزان محروم استان در مقطع ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای کتب نیمه بها دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱ 23 April 2017
عباس لامعی شنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان با اعلام این خبر اظهار داشت: ۵۰ درصد هزینه های کتب این دانش آموزان توسط دولت و ۵۰ درصد نیز باید توسط دانش آموزان پرداخت شود.

وی از تحصیل بیش از ۱۱ هزار دانش آموز عشایر در استان خبر داد و گفت: اگر دولت بتواند برای رفع دغدغه های آموزشی این دانش اموزان کمک کند نرخ گذر آن ها از ابتدایی به متوسطه و از متوسطه به مقاطع بالاتر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ گذر دانش اموزان دختر عشایر استان از مقطع ابتدایی به متوسطه ۷۸ درصد است، عنوان داشت: این رقم برای دانش اموزان پسر نیز ۸۴ درصد اعلام شده است.

لامعی همچنین به اجرای طرح هدایت تحصیلی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته خراسان جنوبی نخستین استانی بود که برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرد و این طرح در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برخی از والدین به اجرای این طرح اعتراض داشتند، بیان داشت: دلیل این اعتراضات گرایش بالای دانش آموزان به رشته های نظری به خصوص رشته تجربی بوده در حالی که ظرفیت استان محدود است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: خوشبختانه بعد از توجیه والدین حجم اعتراضات کاهش یافت به گونه ای که تعداد معترضین در پایان شهریورماه به ۱۰ نفر رسید.

لامعی با بیان اینکه امسال نیز ۱۱ هزار و ۲۳۶ دانش آموزش پایه نهم استان مشمول اجرای این طرح می شوند، بیان کرد: از این تعداد پنج هزار و ۶۱ نفر دختر بوده که یکی از بزرگترین مشکلات اجرای طرح نیز برای دانش آموزان دختر است.

وی همچنین به اجرای بیش از ۵۰ عنوان برنامه طی هفته بزرگداشت مقام معلم در استان اشاره کرد و افزود: تجلیل از معلمان نمونه استانی، شهرستانی و کشوری، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی،   مراسم سپاس معلم با حضور مسئولان استانی و شهرستانی وعیادات از بیماران فرهنگی از جمله مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار