معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی از ارسال ۹۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱ 23 April 2017
جشنواره منطقه ای شعر ابن حسام به همت معاونت فرهنگی واحد خراسان جنوبی، معاونت فرهنگی دفتر مرکزی و همکاری دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری ، دانشگاه های استان، کانون هنرمندان، انجمن ادبی ناقوس و اداره کل محیط زیست استان برگزار می شود.

وی اظهارکرد: این جشنواره به صورت منطقه‌ای برای ترویج فرهنگ شیعی در دو بخش اصلی شعر آیینی و شعر آزاد، با موضوع آزاد و بخش جنبی با موضوع محیط زیست، هفته اول خردادماه برگزار میشود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی قالب اشعار در بخش آزاد جشنواره را شامل کلاسیک، نیمایی و سپید عنوان کرد و افزود:  ۹۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، که اشعار در دو مرحله داوری خواهد شد.

مرادی بیان کرد: آثار رسیده از استان های تهران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران، همدان، اصفهان، اردبیل، کرمانشاه، مرکزی، البرز و سمنان است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره سه برنامه محوری شب شعر شاعران استان در کانون هنرمندان، با محوریت ابن حسام، عصر شعر در شهرستان خوسف و بازدید از آرامگاه ابن حسام قبل از اختتامیه برگزار می شود، گفت: چاپ کتاب، رونمایی از تمبر یادبود و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده از برنامه های جنبی این جشنواره است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی هدف از برگزاری این جشنواره را ارج نهادن به مقام شامخ ابن حسام و تکریم و معرفی این شاعر شیعی عنوان کرد و گفت: برگزاری این گونه جشنواره ها میتواند زمینه تعاملات شاعران را در سطح کشور رقم بزند و استعدادهای شاعری را در محیط دانشگاهی و جامعه رشد دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار