مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی بهزیستی با بیان اینکه طرح آماز یکی از استراتژیک‌ترین برنامه پیش گیرانه در حوزه طلاق است گفت: سازمان بهزیستی در حوزه مشاوره یارانه اعطا می‌کند.
کد خبر: ۴۱۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 23 April 2017
میرمحمد صادقی ظهر امروز در حاشیه رونمایی از طرح آموزش و مشاوره مهارت‌های ازدواج (آماز) اظهار داشت: نقطعه راهبردی و اصلی کاهش در جامعه مشاوره‌های پیش از ازدواج است.

وی با بیان اینکه باید در راستای حفظ خانواده و انسجام تلاش کنیم افزود: 50 درصد هزینه‌های مشاوره‌ای و آموزش را سازمان بهزیستی خراسان جنوبی در صورت احراز نیازمندی زوجین متقبل می‌شود.

مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور در حوزه مشاوره یارانه اعطا می‌کند و تعداد جلسات مشاوره بر اساس تشخیص مشاور متفاوت خواهد بود و به ازای هر یک جلسه مشاوره 45 دقیقه‌ای مبلغ 45 هزار تومان از زوجین دریافت خواهد شد.

صادقی افزود: طرح آماز یکی از استراتژیک‌ترین برنامه پیش‌گیرانه در حوزه طلاق است و اگر می‌خواهیم طلاق را در جامعه کاهش دهیم حتماً باید در آموزش‌ها و مشاوره‌ها دقت کنیم.

وی با بیان اینکه بیشتر طلاق‌ها در سه سال اول زندگی است اظهار داشت: اگر طرح آماز به خوبی انجام شود در سه سال آینده نتایج مثبت آن به بار می‌نشیند.

مدیرکل دفتر مشاوره روان شناختی بهزیستی کشور گفت: از این پس افرادی که قصد ازدواج در استان خراسان جنوبی را داشته باشند وارد حوزه مشاوره شده و از طریق آن برای انتخاب همسر تصمیم نهایی را می‌گیرند.

صادقی افزود: سازمان بهزیستی خراسان جنوبی 50 درصد از هزینه‌های مشاوره را برای افرادی که توانایی مالی ندارند پرداخت می‌کند و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ارائه انواع آموزش برای مشاوران در مراکز مشاوره جزو برنامه‌های بهزیستی است.

خراسان جنوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک الگو گام بردارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیزدر این مراسم اظهار داشت: اگر نگاه جمعی در جامعه به وجود نیاید و تنها اجرای برنامه ملاک باشد به هیچ جایی نخواهیم رسید.

محمد حسینی با بیان اینکه انتقال مطلب به مخاطب بسیار مهم است افزود: اگر در بخش‌های اداری با استفاده از آموزه‌های دینی درست برخورد کنیم مشکلی ایجاد نمی‌شود و از آن جایی که خراسان جنوبی استانی فرهنگی است باید بتوانیم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک الگو برای دیگر استانها گام برداریم.

وی با بیان اینکه مطلب که جامعه همواره در حال غفلت است اظهار داشت: بستر پذیرش تفکرات ناب فراهم نیست و همه دستگاه‌ها سالها کار می‌کنند و آمار ارائه می‌دهند اما هنوز نتوانسته‌اند اتفاقی شایسته را رقم بزنند.

حسینی با گلایه از اینکه امروزه فکرها دورن سازمانی و بخشی‌نگر شده است افزود: در راستای اقدام خیر اگر دیگر بخش‌ها کمک نکنند هیچ دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند موفق عمل کند چراکه اگر همه سازمانها بخواهند تنها به دنبال اقدامی برای ثبت شدن آن به اسم نهاد خودشان باشند مشکلات جامعه روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: حدود 20 سال است که تذکراتی در زمینه طلاق داده شده اما بستری برای پذیرش آن وجود ندارد و سازمان بهزیستی جزو سازمان‌های توانمند است اما نتوانسته برنامه‌ها را به گونه صحیح به مرحله اجرایی برساند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار