استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مقدمات برگزاری انتخابات قانونمند در استان آماده شده است، گفت: همه ما وظیفه داریم زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنیم.
کد خبر: ۴۱۲۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 24 April 2017
سید علی اکبر پرویزی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به برگزاری داوزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورهای شهر و روستا در ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری اظهارکرد: تمامی مقدمات برگزاری انتخابات در استان آماده شده است.

 وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت ها توسط هیئت های نظارت بخش ها، شهرستان ها و استان انجام شده و به کاندیداها ابلاغ شده است، بیان داشت: کاندیداهای رد صلاحیت شده سه روز دیگر مهلت برای اعتراض دارند.

 وی ادامه داد: قبل از آغاز تبلیغات اسامی قطعی کاندیداها ابلاغ خواهد شد تا تبلیغات خود را در یک فضای سالم آغاز کنند.

استاندار خراسان جنوبی به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و بیان داشت: نتایج تائید صلاحیت ها پنج روز زودتر اعلام شد و شش نفر تائید شدند که از هر دو جناح سیاسی حضور دارند.

 وی با تاکید بر اینکه باید زمینه افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنیم، بیان کرد: ستاد انتخابات استان تمام تلاش خود را در حفظ و صیانت آرای مردم خواهد داشت.

 پرویزی با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و باید تمام تلاش خود را برای صیانت از آن به کارگیری کنیم، گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات تقویت نظام است و اقتدار کشور را به رخ جهانیان خواهد کشید.

 وی از رسانه ها خواست تا جهات مثبت را تقویت کنند و امید و نشاط را به جامعه تزریق کنند تا شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باشیم.

مراقبت کنیم اعتماد مردم آسیب نبیند

 وی  با اذعان بر اینکه منعی برای حضور برخی مدیران و کارکنان در خارج از ساعات اداری و بدون استفاده از بیت المال برای حمایت از کانداها نیست، بیان کرد: اعضای هیئت نظارت، اجرایی و بازرسی ، بخشداران و فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان حق اظهار نظر له یا علیه هیچ کاندیدایی را ندارند.

 استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دخالت مجریان هیچ تاثیری در آراء انتخابات جز بدبینی مردم و سلب اعتماد آنها ندارد، ادامه داد: باید مراقبت کنیم اعتماد مردم آسیب نبیند.

 وی بیان داشت: در تریبون های نماز جمعه تمام تلاش برای دعوت مردم باشد و از جناح بندی ها خودداری شود.

وی بر رعایت اخلاق مداری در انتخابات تاکید کرد و افزود: اخلاق اسلامی و دینی حکم می کند که کاندیداها برنامه های خود را اعلام و از تخریب یکدیگر برای کسب رای خودداری کنند.

 وی با بیان اینکه کاندیداها نباید وعده های خارج از وظایف خود به مردم بدهند، گفت: گاها دیده شده که برخی کاندیداها پروژه ها و برنامه هایی را اعلام می کنند که هیچ ارتباطی به حوزه کاری شوراها ندارد.

تامین آب استان برای ۳۵ سال آینده

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به سفر هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: از هفت ماه قبل از سفر جلسات متعددی با سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های مختلف برگزار شد تا برخی پروژه های معطل مانده به سر انجام برسد.

 وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان پروژه های بزرگ استان از جمله ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، انبار بزرگ ذخیره نفت، کارخانه سیمان باقران، آغاز عملیات گاز رسانی به دیهوک و نهبندان و ... انجام شد.

 وی ادامه داد: در این سفر قرار بود در حوزه ریلی و آب نیز خبرها خوشی اعلام شود که به زمان سفر نرسید و امروز به نتایجی رسیده که اعلام می شود.

 پرویزی با بیان اینکه کار مناقصه خرید آب تضمینی برای تامین آب ۳۵ سال آینده استان انجام شده است، عنوان کرد: این پروژه بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد که با پیمانکار داخلی و سرمایه گذار خارجی صحبت های لازم انجام شده است.

 وی تصریح کرد: از طریق سرمایه گذار خارجی قرار است ازدریای عمان آب مورد نیاز استان تا ۳۵ سال آینده انتقال یابد.

 وی ادامه داد: این آب تا دیهوک و خور به صورت ثقلی انتقال می یابد و بعد از آن نیاز به پمپاژ دارد.

 وی با بیان اینکه اجرای این پروژه به حداقل چهار سال زمان نیاز دارد، گفت: بیش از ۶۰۰ کیلومتر خط انتقال برای وصل به منابع آبی استان مورد نیاز است.

وی اظهار امیدواری کرد این پروژه در شش ماهه نخست امسال وارد فاز اجرایی شود.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با تحقق این پروژه می توانیم برخی چاه های فعلی را که کیفیت آبی پایین دارند برای صنعت مورد استفاده قرار دهیم.

دو قطعه خط ریلی استان به مرحله مناقصه رسید

وی در ادامه با اشاره به پیگیری ها برای اجرای خط ریلی استان گفت: دو قطعه مناقصه آن تهیه شده که امیدواریم قبل دولت مناقاصات انجام شود و این پروژه وارد فاز اجرایی شود.

 وی با بیان اینکه اجرایی کردن این پروژه به اعتبار بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، گفت: آستان قدس رضوی و بنیاد برکت و چند شرکت دیگر برای اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده اند.

 وی گفت: ۱۲درصد سرمایه گذاری این پروژه توسط شرکت های سرمایه گذار و مابقی از طریق صندوق توسعه تامین خواهد شد.

 وی در ادامه به موضوع اقتصاد مقاومتی و برنامه های اجرایی استان در این حوزه اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی یک موضوع فصلی و مقطعی نیست و عزم راسخ برای اجرای آن در دولت داریم.

 وی با بیان اینکه در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باید زمینه استقلال اقتصادی را فراهم کنیم، گفت: در سال گذشته تلاش کردیم تا صنایعی که زمینه ماندگاری آنها وجود دارد و در اقتصاد تاثیر گذار هستند، مشکلات آنها را بررسی و مرتفع کنیم.

پرویزی تصریح کرد: این واحدها احصاء شدند و مشکلات آنها را بررسی و در جلسات مختلف پیگیری کردیم.

 وی گفت: وام های سرمایه در گردش برای سال دوم از سوی دولت تمدید شد که فرصت خوبی برای صنایع استان است.

 استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تهیه اطلس معدنی استان به عنوان نقشه راهی برای سرمایه گذاری های آینده گفت: بیش از ۴۲ میلیارد تومان سال گذشته برای تهیه این اطلس هزینه شد.

 وی با بیان اینکه بهره برداری دو پروژه برزگ  فولاد قاین و کک طبس در سال  جاری دنبال می شود؛ ادامه داد: ۱۷.۵ میلیون یورو به فولاد قاین و ۳۰ میلیارد تومان هم به پروژه کک طبس پرداخت شد.

 پیگیری برای پروژه سرمایه گذاری در حوزه تولید برق از انرژی بادی

 وی با اشاره به دیگر برنامه استان در حوزه اقتصادی گفت: پروژه سرمایه گذاری در تولید برق از طریق انرژی بادی را پیگیر هستیم که اگر نتایج طرح اطمینان بخش بود اعلام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از سفر وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی به استان در هفته آینده خبر داد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی کمک های خوبی در سال گذشته در حوزه آبیاری های نوین داشته ایم و امسال هم منابع خوبی در اختیار استان قرار گرفته است.

پرویزی در ادامه به آمار اشتغال و بیکاری در استان اشاره کرد و گفت: روش ارائه آمار در دولت گذشته تغییر پیدا کرد و اکنون آمار بیکاری که اعلام می شود با آنچه مورد تصور جامعه است نمی باشد.

 وی نرخ بیکاری در استان را ۱۱.۵ درصد اعلام کرد و افزود: ما در آمارها دخالتی نداریم و اینها از سوی مرکز آمار ایران اعلام می شود که بر اساس طرح های آمارگیری مقطعی به ما اعلام می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار