جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از رونمایی نرم افزار مجازی بازدید از حادثه صحرای طبس همزمان با پنجم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 24 April 2017
سرهنگ رضا برازنده مقدم پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری مراسم پنجم اردیبهشت ماه سال جاری از پنج استان کشور حضور می یابند.

وی ادامه داد: استان های همجوار با خراسان جنوبی اعم از سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، یزد و اصفهان برای برگزاری این مراسم حضور دارند.

سرهنگ برازنده مقدم با بیان اینکه طی سال جاری بزرگداشت حادثه صحرای طبس به صورت منطقه ای برگزار می شود، افزود: از سال آینده به بعد این مراسم به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های بزرگداشت پنجم اردیبهشت ماه سال جاری اظهار کرد: دعوت از مسئولان کشوری ولشکری، برگزاری جشن بزرگ مبعث و برگزاری ویژه برنامه آیین شکرگذاری یوم الله پنجم اردیبهشت ماه را از جمله این برنامه ها دانست.

سرهنگ برازنده مقدم از اعزام سخنران پیرامون حادثه صحرای طبس به مدارس طبس خبر داد و افزود: برگزار نشست بصیرتی با موضوع تبیین گفتمان ولایت، برگزاری یادواره شهدای بخش دیهوک و تجلیل از مادران شهدا از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای پنجم اردیبهشت ماه است.

برگزاری دعای ندبه کشوری در طبس

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری دهای ندبه کشوری طی جمعه هشتم اردیبهشت ماه جاری در امام زاده موسی کاظم (ع) طبس خبر داد.

وی برگزاری مسابقه اعجاز شن های بین اساتید، دانشجویان و فرهنگیان، تشکیل حلقه های صالحین با موضوع استکبار ستیزی و برگزاری نمایشگاه استکبار ستیزی را از دیگر برنامه های پنجم اردیبشهت ماه جاری دانست.

سرهنگ برازنده مقدم بیان کرد: ارسال نامه دعوت از رئیس جمهور آمریکا به سفارت سوئیس برای حضور در مراسم پنجم اردیبهشت ماه از دیگر برنامه ها بوده است.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: به طور مجموع ۱۳ برنامه محوری برای بزرگداشت حادثه پنجم اردیبشهت ماه جاری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تجهیزات و امکانات موجود در صحرای طبس بیان کرد: اقداماتی برای ایجاد رستوران در این مکان انجام شده که طی نیمه نخست سال جاری به اتمام می رسد.

سرهنگ برازنده مقدم افزود: همچنین اقدامات مطالعاتی انتقال آب به صحرای طبس انجام شده و در حتل رایزنی تامین آیب این مکان هستیم.

قول تولیت آستان قدس رضوی برای ایجاد مجموعه رفای در صحرای طبس

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: آستان قدس رضوی قول مهیا کردن مجموعه رفاهی در صحرای طبس را داده است.

وی با بیان اینکه صحرای طبس گزینه روی میز آمریکا است، افزود: باید نسبت به معرفی این حادثه به عموم مردم و نسل آینده تلاش کنیم.

سرهنگ برازنده مقدم با بیان اینکه در ایام تعطیلات بازدید زیادی از این مکان ها داریم، گفت: طی ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۷۰۰ هزار نفر از این مکان بازدید کرده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار