استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز زن و شوهر مهارت گرم نگه داشتن کانون خانواده را ندارند به همین دلیل است آمار طلاق روز به روز بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۳۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 26 April 2017
حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ‌دوشنبه شب در جشن سالروز بعثت پیامبر مهربانی ها  درمسجد جامع قدیم این شهرستان اظهار داشت: خداوند در شب بعثت بر مردم منت گذاشت و صاحب خلق عظیم و شرح صدر را برای هدایت انسان‌ها به پیامبری برگزید.

کارشناس برنامه سمت خدا اضافه کرد: پیامبر اسلام در میان آن همه نامهربانی‌ها، مهربان ترین و در مقابل بی‌حرمتی‌ها، مظهر ادب بود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: هنر این است انسان بتواند از پیغمبری که در مرتبه بالایی قرار دارد، اندکی از اخلاق و رفتارش را در  زندگی خود پیاده کند.

رفیعی تاکید کرد: باید از اخلاق و رفتار پیامبر اسلام در خانه، اجتماع و محافل مختلف درس بگیریم و سیره آن حضرت را ترویج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن حضرت وارد خانه که می‌شدند، زمان را به سه بخش: خدا، خانواده و کارهای شخصی تقسیم می‌کرد و به خانواده خویش اهمیت زیادی می داد، با آنها حرف می‌زد و محبت و دوستی ایجاد می‌کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: امروز زن و شوهر مهارت گرم نگه داشتن کانون خانواده را ندارند به همین دلیل است آمار طلاق روز به روز بیشتر می‌شود.

رفیعی افزود: در اجتماع پیامبر اسلام زبانش را کنترل می‌کرد زیرا به خوبی می‌دانست تمام مشکلات انسان در جامعه از رها کردن زبان و رنجاندن مردم است.

وی با اشاره به تبلیغات انتخابات گفت: درس گرفتن از زندگی پیامبر یعنی در تبلیغات انتخابات یکدیگر را تخریب نکنیم، حرمت رقیب را نگه داریم و ورودمان به این میدان حساس فقط برای رضای خدا و گره‌گشایی از مشکلات مردم باشد.

وی موضوع انتخاب را در تمام مراحل زندگی بسیار مهم دانست و افزود: در صحنه سیاسی یک انتخاب اشتباه می‌تواند اسلام را از بین ببرد و افراد فاسق را در جامعه حاکم کند، همان طور که تاریخ از این نمونه‌ها زیاد دارد.

استاد حوزه و دانشگاه توصیه کرد: مردم در آستانه انتخابات به عبادت و رکوع و سجود اشخاص نگاه نکنند بلکه در گزینش‌ها، صداقت و امانت‌داری افراد است که می‌تواند ملاک قرار گیرد.

رفیعی ادامه داد: ایجاد الفت و احوالپرسی از مردم را پیامبر اکرم در اجتماع مهم می‌دانستند و همیشه در جهت وحدت و همدلی امت اسلامی حرکت می‌کردند و حرفی نمی‌گفتند تا موجب رنجش خاطر برادر دینی خود را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه مجلس پیامبر، محفل حلم، حیا، صداقت و امانت بود تاکید کرد: امروز باید این سخن را در تمام مجالسمان نصب کنیم و ببینیم چقدر محافل ما به این چهار مولفه نزدیک است.

وی آن حضرت را فردی همیشه خندان، آسان گیر و نرم خو در زندگی فردی و اجتماعی دانست وتصریح کرد: پیامبر اکرم هرگز به صورت مستقیم عیب کسی را بیان نمی کرد تا خود باعث ترویج منکرات شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار