پژوهشگر در حوزه حمل و نقل شهری گفت: 850 میلیون تومان اتوبوسرانی مشهد از عدم پرداخت بهای سرویس دهی اتوبوس سالانه متضرر می شود.
کد خبر: ۴۱۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴ 27 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،مجید حیدری در کنفرانس برنامه ریزی و مدیریت شهری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد؛ اظهار کرد: از محل عدم پرداخت من کارت توسط شهروندان 850 میلیون تومان اتوبوسرانی متضرر می شود.
وی در بیان نتایج تحقیقاتی در حوزه اتوبوسرانی مشهد، افزود:  عدم پرداخت من کارت توسط شهروندان اسفندماه در مشهد 92 ، 15 درصد بود که این آمار در تیر ماه 94 به 28 درصد رسیده است.
حیدری با بیان اینکه اغلب مسافران اتوبوس در مشهد بانوان هستند؛ افزود: 78 درصد آقایان و 79 درصد بانوان کارت می زنند اما در مجموع 11و نیم درصد خانم ها و 6.6 درصد اقایان عدم پرداخت دارند.
این پژوهشگر افزود: برای افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت هزینه سفر درون شهری می توان به آموزش رانندگان و شهروندان و در نظر گرفتن مشوق برای پرداخت کنندگان خوش حساب در نظر گرفت.
حیدری گفت: بی تفاوتی رانندگان، دلسوزی نسبت به شهروندانی که  من کارت نمی زنند و خستگی راننده از دلایل عمده عدم پیگیری راننده در پرداخت توسط مسافران است.
وی بیان کرد: طرح تسهیل بانوان نیز از راهکارهایی است که می تواند به دلیل تعداد بیشتر مسافران زن از اتوبوس های درون شهری  به  افزایش پرداخت ها کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار