رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان سمنان اعلام کرد:
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان سمنان گفت: بر اساس پاسخ استعلام از مراجع 4 گانه، 52 نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای استان سمنان رد صلاحیت شده اند.
کد خبر: ۴۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸ 27 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت، غلامرضا کاتب رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در ساختمان مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به برگزاری همزمان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در انتخابات 29 اردیبهشت اولویت اصلی است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

استعلام از مراجع 4 گانه تنها ملاک رد صلاحیت ها بود

کاتب با بیان اینکه وظیفه هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان سمنان بررسی صلاحیت داوطلبان بر اساس استعلام از مراجع 4 گانه است گفت: سیاست این هیئت بر اساس قانون استناد به پاسخ استعلام مراجع 4 گانه بود و تمام رد صلاحیت ها بر این اساس صورت گرفته است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان ادامه داد: به شورای محترم نگهبان هم اعلام شد که چنانچه مستنداتی در خصوص برخی از داوطلبان دارند به مراجع 4 گانه اطلاع دهند تا در بررسی های خود لحاظ کنند.

انتخابات شوراها در سه شهر استان به صورت الکترونیکی برگزار می شود

وی با اشاره به ثبت نام 2 هزار و 707 نفر شامل 2 هزار و 506 داوطلب مرد و 201 داوطلب زن برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان مرد نسبت به دوره گذشته با 3 درصد کاهش و ثبت نام داوطلبان زن با 26 درصد افزایش روبرو بوده است.

کاتب در خصوص تحصیلات داوطلبان نیز گفت: 12 نفر دارای تحصیلات حوزوی، 20 نفر دارای مدرک دکتری، 234 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد بودند و سایر ثبت نام کنندگان نیز مدرک کارشناسی و پایین تر داشتند.

نماینده مردم شهرستانهای گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی به برگزاری الکترونیکی انتخابات شوراها در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان اشاره کرد و افزود: در این سه شهر رای گیری در تمام شعب اخذ رای به جز شعب اخذ رای سیار به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت.

رد صلاحیت 52 نفر از داوطلبان انتخابات شوراها در استان سمنان

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان در خصوص تعداد رد صلاحیت شدگان نیز اظهار کرد: از مجموع 2 هزار و 707 نفری که برای انتخابات شوراهای شهر و روستای استان ثبت نام کردند 52 نفر بر اساس پاسخ استعلام مراجع 4 گانه رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: 11 نفر در حوزه های شهری و 41 نفر در حوزه های روستایی رد صلاحیت شدند که علت رد صلاحیت نیز به این افراد اعلام شده است.

کاتب با بیان اینکه رد صلاحیت شدگان از سوم تا ششم اردیبهشت فرصت داشتند شکایت خود را اعلام کنند گفت: اسامی نهایی نامزدها 17 اردیبهشت به هیات های اجرایی شهرستانها اعلام خواهد شد و تبلیغات نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز از 21 اردیبهشت آغاز خواهد شد و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مرحله رسیدگی به شکایات اجازه نخواهیم داد حق هیچ یک از داوطلبان ضایع شود.

نامزدها در اظهارات خود شرایط کشور را درنظر بگیرند

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با دعوت از همه نامزدها به رعایت اخلاق در ایام انتخابات گفت: مردم عزیز کشورمان هم در انتخابات شوراها و هم در انتخابات ریاست جمهوری باید با عقلانیت و دوری از احساسات و نیز با در نظرگرفتن منافع ملی به افرادی رای دهند که بتوانند برای کشور مفید واقع شوند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان تصریح کرد: نامزدها نیز باید متناسب با شرایط و مقتضیات کشور سخن بگویند و از دادن وعده های دور از دسترس خودداری کنند.

کاتب به پیچیده بودن مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: اشتغال و تولید چالش های بزرگ و مهم کشور هستند که رفع آنها با وحدت و همدلی میسر خواهد بود.

تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از برنامه های رسانه ملی تمکین کرده اند

عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه های صدا و سیما بر ای انتخابات ریاست جمهوری نیز اظهار کرد: برنامه های رسانه ملی از 4 ماه قبل آماده و نهایی شده بود و گروههای زیادی بر روی آن کار کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه رسانه ملی شرایطی را فراهم کرده است که نامزدها کمتر نیاز به تبلیغات میدانی دارند و می توانند برنامه های خود را از طریق صدا و سیما به اطلاع مردم برسانند.

کاتب خاطرنشان کرد: تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده اند از برنامه های رسانه ملی تمکین می کنند و برنامه های خود را با این برنامه ها هماهنگ خواهند کرد.

برچسب ها: شورای شهر ، رد صلاحیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار