دکترمحمود صادقی رئیس بیمارستان آیت الله روحانی با ابراز خرسندی از این اتفاق گفت پرستاران با دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای مطابق با گذشته همچنان علاقمند و با پشتکار و بردباری به خدمات خود ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۴۱۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱ 28 April 2017

به گزارش تابناک مازندران، از روابط عمومی بیمارستان آیت ا... روحانی(ره) بابل صبح امروز طی مراسمی با حضور مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل و رئیس بیمارستان آیت الله روحانی، مدیران پرستاری این مرکز، پروانه صلاحیت حرفه ای خود را دریافت نمودند.  
دکترمحمود صادقی رئیس بیمارستان آیت الله روحانی با ابراز خرسندی از این اتفاق گفت پرستاران با دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای مطابق با گذشته همچنان علاقمند و با پشتکار و بردباری به خدمات خود ادامه خواهند داد.   

 
صدور پروانه صلاحیت حرفه ای مدیر پرستاری توسط معاون وزارت بهداشت در بابل+عکس

در ادامه مراسم آقای محمدامامقلیزاده مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان برنامه های معاونت پرستاری وزارت متبوع گفت: پیرو ابلاغ وزیر محترم بهداشت سه برنامه از سوی معاونت پرستاری شامل شاخص های ملی کیفیت مراقبت پرستاری، توسعه مراکز پرستاری در منزل و اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای در سال 1395 به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ گردید. در همین راستا صدور پروانه صلاحیت حرفه ای و اعطای آن به صورت مرحله به مرحله از زمستان سال 95 آغاز گردید.
وی در ادامه افزود شرایط دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای، گذراندن دوره های تخصصی حرفه ی پرستاری به میزان 230 ساعت معادل 115 امتیاز طی 5 سال اخیر می باشد.  
آقای امامقلی زاده در ادامه گفت : در فاز اول این برنامه، پروانه صلاحیت حرفه ای به تمامی مدیران پرستاری دانشگاه ها و بیمارستانهای سراسر کشور شامل مترون سوپروایزر و سرپرستار که دارای شرایط فوق بودند اعطا گردید و در مرحله دوم مدارک و مستندات اموزشی کلیه فارغ التحصیلان کارشناسی پرستاری و بالاتر از سال 1370 به قبل و کارشناسان پرستاری که به صورت شرکتی در دانشگاه شاغل می باشند (با معرفی شرکت مربوطه) و کلیه مسئولین فنی و پرستاران شاغل در مراکز مشاوره خدمات پرستاری در منزل پس از بررسی و تایید نهایی جهت دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای به معاونت پرستاری معرفی می گردند.
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیان اهداف اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای، ساماندهی سرمایه های انسانی حرفه ای و غیرحرفه ای، ارتقا اعتبار پرستاری در سطح جهانی، پیشگیری از ورود افراد فاقد صلاحیت به حرفه پرستاری، ارتقا یکسان سازی و بالینی محور آموزش پرستاری در سطح کشور، اطمینان از ایمنی خدمات پرستاری، بهبود مراقبت های پرستاری و رضایت بیماران، دردسترس بودن مرجع اماری درخصوص پرستاران و همگام ساختن خدمات پرستاری کشور با استانداردهای جهانی را از نتایج این برنامه برشمرد.
وی در ادامه گفت فارغ التحصیلان جدید جهت دریافت پروانه صلاحیت حرفه ای ملزم به شرکت در ازمون جامع خواهند بود و دارا بودن پروانه صلاحیت حرفه ای شرط اساسی جهت به کارگیری ایشان خواهد بود.
طی این مراسم که صبح روز پنجشنبه 7 اردیبهشت 96 در سالن کنفرانس بیمارستان آیت الله روحانی برگزار گردید مترون، سوپروایزرها و سرپرستاران این بیمارستان پروانه صلاحیت حرفه ای خود را دریافت نمودند.
 
 7 اردیبهشت 96  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار