استاندار خراسان جنوبی گفت: امنیت و آرامشی که در سایه وحدت تمام اقوام و مذاهب در خراسان جنوبی شکل گرفته بی‌نظیر است.
کد خبر: ۴۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 30 April 2017
به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید علی‌اکبر پرویزی در جمع نمازگزاران اهل سنت در مسجد النبی بیرجند اظهار داشت: امسال با تدبیر دولت علاوه بر اینکه بودجه تمام استان‌ها دو برابر شد برای برخی استانها همچون خراسان جنوبی اعتبار 100 میلیارد تومانی دیگری برای کمک به توسعه استان تصویب شده است.

وی از همراهی و همدلی برادران و خواهران اهل سنت با نظام و دولت تدبیر و امید سپاسگزاری کرد و گفت: امنیت و آرامشی که در سایه وحدت تمام اقوام و مذاهب در خراسان جنوبی شکل گرفته بی‌نظیر است.

استاندار خراسان جنوبی با یادآوری وضعیت اقتصادی کشور در دولت قبل تصریح کرد: در ابتدای دولت نهم سازمان ملل و کشورهای 1+5 تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه کشورمان صادر کردند که در سال 90 به اوج خود رسید و تمامی شاخص‌های اقتصادی کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو ساخت.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه فروش نفت در دولت قبل از 2.5 میلیون بشکه به 1 میلیون بشکه در روز کاهش یافت خاطرنشان کرد: همین میزان نفت نیز به دو یا سه کشور خاص فروخته می‌شد که پولی نیز بابت آن پرداخت نمی‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه در اثر بی‌تدبیری و سوءمدیریت‌ها در آن دوره، تورم به 44 درصد و رشد اقتصادی کشور به منفی 6 رسید افزود: در چنین فضایی بود که دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد و با انتخاب مدیرانی شایسته و با تجربه تورم را به زیر 10 درصد کاهش و رشد اقتصادی کشور را به مثبت 6 افزایش داد.

پرویزی با اشاره به مذاکرات حساس تیم مذاکره هسته‌ای با کشورهای 1+5 که منجر به توافق مهم هسته‌ای شد گفت: در مدت 15 ماه که از نهایی شدن توافق هسته‌ای گذشته است شاهد تغییرات ملموسی در حوزه‌های توسعه‌ای و اقتصادی بوده‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی افزایش تولید نفت به 2.5 میلیون بشکه را از دستاوردهای مهم حوزه وزارت نفت دانست و خاطرنشان کرد: افزایش 3 برابری تولید گاز در کشور، آبرسانی به 5 هزار و 200 روستا و بیمه شدن 11 میلیون نفر از دستاوردهای دولت یازدهم است.

وی موضوع اقوام و مذاهب را از مهمترین اولویت های دولت، ذکر کرد و افزود: در این مسیر همدلی و همراهی برادران و خواهران اهل سنت بی نظیر بوده است و ستودنی است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اعتقادی به پرداخت یارانه نقدی به همه مردم نداشت تصریح کرد: بخشی از جامعه نظیران معلولان و بیماران باید تحت پوشش و حمایت دولت از این محل قرار گیرند.

وی افزود: اگر همین اعتبار مربوط به یارانه، در دولت قبل در مسیر غلط پیش نمی رفت و صرف ایجاد اشتغال و بهبود زیرساخت ها می شد، قطعا خدمات دولت تدبیر و امید چندین برابر می توانست باشد.

پرویزی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در حوزه‌های راه، آب، برق، گاز، افتتاح 450 تخت بیمارستانی جدید در استان طی ماه‌های اخیر، اقتتاح کارخانه سیمان باقران، ورزشگاه 15 هزار نفری بیرجند و کک طبس اظهار امیدواری کرد رشد اقتصادی و شرایط رو به بهبود کشور در سال 1396 نیز ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار