نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در سفر نخست خود به خراسان جنوبی ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفت اما تاکنون تنها ۷۰ میلیارد تومان آن محقق شده و ۲۰۰ میلیارد تومان داده نشده است.
کد خبر: ۴۱۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 01 May 2017
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به برخی از سخنان رئیس جمهور در مناظره دو روز گذشته اظهار داشت: در حالی رئیس جمهور در مناظره تلویزیونی از توجه به شرق کشور یاد می‌کند که این امر مورد انتقاد قرار گرفته است چون دولت نسبت به شرق کشور بی‌توجهی کرده است.

وی افزود: رئیس جمهور در سفر نخست خود به خراسان جنوبی 270 میلیارد تومان اعتبار برای خراسان جنوبی در نظر گرفت اما تاکنون تنها 70 میلیارد تومان آن محقق شده و 200 میلیارد تومان داده نشده است آیا این توجه به استان‌های شرق کشور است؟

در دو سفر رئیس دولت به خراسان جنوبی اتفاق خاصی در زمینه راه آهن نیفتاد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه راه‌آهن گفته شد کار آن آغاز شده است اما سؤال این جاست که دولتی‌ها برای راه‌آهن خراسان جنوبی چه کاری انجام داده‌اند؟ رئیس دولت دو سفر به خراسان جنوبی سفر کرد اما هیچ اتفاقی در زمینه راه‌آهن خراسان جنوبی نیفتاد.

عبادی با بیان اینکه برای راه‌آهن خراسان جنوبی یک ریال گذاشته نشد افزود: این در حالی است که برای یک راه‌آهن در استان دیگری که یکی از دولت مردان اهل آنجا است پول‌های هنگفتی گذاشته شد و علاوه بر آن بزرگراه و آزاد راه هم به سرعت در آن استان در حال انجام است.

رئیس جمهور باید از مردم شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی عذرخواهی کند

وی بیان کرد: روحانی شما باید به رانت‌هایی که در هیئت دولت شما شکل می‌گیرد توجه می‌کردید اما غفلت کردید تا دیر نشده از مردم خطه شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی عذرخواهی کنید.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در دور قبلی و دور کنونی فقط خواستند ملاقاتی در حد 20 دقیقه با شما داشته باشند اما 4 سال دولت شما تمام شد و شمل وقت ندادید و این در حالی بود که ما تنها می‌خواستیم بگوییم مردم ما تشنه‌اند، راه آهن ندارند، مرزهای ما خالی می‌شود، آنگاه شما به راحتی مدعی هستید به شرق کشور توجه شده است؟

عبادی با بیان اینکه روحانی باید نظارت بیشتری می‌کردید و نمی‌گذاشتید تا وزرا و مجموعه شما منطقه‌ای عمل کرده و تنها دلشان برای استان خودشان بسوزد افزود: شما و وزرا از استان‌های محروم غافل شدید و در خراسان جنوبی استانداری منصوب کردید که براساس همشهری بودن با وزیر کشور و رفاقت با آقای جهانگیری منصوب شد و انتصاب او برای توسعه راه‌آهن و انتقال آب نبود چون هیچ کدام از اینها محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز یک بار هم نشده بتوانیم شخص رئیس جمهور را ببینیم تا مشکلات استان را گزارش دهیم اظهار داشت: اینکه رئیس جمهور مدعی است به شرق کشور توجه بیشتر شده است، دروغ محض است.

نماینده مردم شهرستانهای بیرجند، درمیان وخوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی در زمینه راه آهن گفت "راه آهن از چابهار شروع شده" این در حالی است که آغاز اجرای راه‌آهن از چابهار در دولت قبل آغاز شده بود و آنجا هم جنوب شرق کشور است نه شرق کشور.

عبادی افزود: برای استان خراسان جنوبی که شرقی‌ترین استان است چه کار کرده‌اید؟ شرق یعنی خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان جنوب شرق و خراسان شمالی هم شمال شرق است و ردیف بودجه‌ای که برای راه‌آهن استان گذاشته شد، نه نوبخت و نه دولت موافق بودند و ما نمایندگان مجلس در دور قبل تهدید به استعفا دادیم و موضوع را به آیت‌الله رئیسی منتقل کردیم و با پشتیبانی ایشان مذاکراتی با نوبخت انجام شد.

وی بیان کرد: چگونه حال که زمان انتخابات فرا رسیده می‌گویید همه چیز درست شد؟ راه آهن اجرا می‌شود؟ دولت برای خراسان جنوبی کار اساسی نکرده است و نیازی به توضیح نیست چون مردم خود می‌بینند و درک می‌کنند و اولویت شما در خراسان جنوبی تغییر فکر دینی مردم از طریق استاندار است.

عبادی افزود: گسترش رقص زن و مرد اهتمام اول شما در خراسان جنوبی است و به طور حتم مردم تشنه خواهند ماند، روستایی بی‌آب خواهد بود و راه‌آهنی کشیده نمی‌شود و این حرفها و صحبت‌های دقیقه نود و در آستانه انتخابات نیازی به بحث ندارد مردم خود درک می‌کنند چقدر از وعده‌ها صحت دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار