معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان حدود ۲۰ هزار معلول وجود دارد گفت: ۵ هزا رو ۷۴۹ نفر از معلولان خراسان جنوبی کارت معلولیت بین‌المللی دریافت کردند.
کد خبر: ۴۱۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ 02 May 2017
جمیله رضازاده ورقچی پیش از ظهر امروز در نشست دبیران کمیسیون‌های پزشکی تعیین نوع وشدت معلولیت‌های خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به اینکه از سال 92 حدود 20 هزار معلول در خراسان جنوبی وجود دارد تاکنون 9 هزار و 728 نفر در کمیسیوهای جدید شرکت کردند.

وی افزود: از سال 94 تاکنون برای 5 هزار و 749 نفر کارت هوشمند معلولیت بین‌المللی صادر شد.

معاون توان بخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این جلسه به منظور بررسی عملکرد کمیسیون‌ها از آغاز اجرای icf (طرح بین‌المللی طبقه بندی عملکرد، ناتوان و سلامت) و وضعیت صدور کارت هوشمند معلولان خراسان جنوبی است.

رضازاده افزود: طرح پایش کمیسیون‌ها در آینده نزدیک در استان اجرا می‌شود که همکاران اقدامات را به موقع به معاونت بهزیستی خراسان جنوبی ارسال کنند تا برای دیگر معلولان هر چه سریعتر کارت شناسایی معلولیت صادر شود.

معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: این معاونت بر برپایی کارگاه‌های آموزشی و نظارت مستمر تلاش می‌کند تا کیفیت ارائه خدمات مطلوب در مراکز اقامتی (کمپ‌های ترک اعتیاد) تحت نظارت بهزیستی خراسان جنوبی را افزایش دهد.

شهرام شیخانی با بیان اینکه کارگاه دو روزه مدیریت اعتیاد در خراسان جنویی با متولی بهزیستی برگزار می‌شود افزود: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان در امر درمان اعتیاد است که در همین راستا و به منظور ارتقاء دانش مدیران داخلی و مددیاران تجربی اعتیاد و خانواده و روان شناسان فعال در مراکز بهبودی اقامتی میان مدت اعتیاد کارگاه تخصصی دو روزه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوعات علمی مورد نیاز تیم درمان آشنایی با بیماری اعتیاد، روش‌های صحیح سم زدایی بدون دارو، بیماری‌های روانی همراه با اعتیاد و بخشی از مفاهیم مددکاری ویژه فرد معتاد و خانواده او است و از آن جایی که این موضوعات از اهمیت ویژه برخوردار است برای دومین بار در خراسان جنوبی تلاش داریم کارگاه تخصصی آموزشی را برای 40 نفر برگزار کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار