نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه با وضعیت موجود هیچ چشم اندازی برای انتقال آب به استان وجود ندارد، گفت: وعده های اخیر مسئولان برای این موضوع انتخاباتی است.
کد خبر: ۴۱۷۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸ 02 May 2017
حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: کشور بعد از انقلاب اسلامی به واسطه استقلال خود دشمنان زیادی دارد که این دشمنان نمی خواهند استقلال داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد اهداف و منافع آن ها را دنبال کنیم، بیان کرد: از این رو دشمنان نظام همواره سعی کرده اند برای کشور چالش های زیادی از جنگ تحمیلی تا تحریم ایجاد کنند اما علی رغم همه این سختی ها در دنیا اقتدار فوق العاده ای پیدا کرده ایم.

حضور مردم در انتخابات امنیت ساز برای کشور است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین به برگزاری دو انتخابات مهم در سال جاری اشاره کرد و گفت: حضور مردم در انتخابات امنیت ساز برای کشور است.

عبادی با اشاره به مهمترین برنامه های قانون برنامه ششم توسعه، عنوان داشت: در این برنامه ۳۰ درصد بودجه کشور به صندوق توسعه اختصاص یافته که این رقم در برنامه قبل ۲۰ درصد بوده است و سبب کاهش اتکای کشور به نفت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم دولت موظف به راه اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا شده است، بیان داشت: همچنین در این برنامه دریافتی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تعیین نرخ رشد هشت درصدی برای کشور، اختصاص سه درصد از درآمد نفت و گاز برای مناطقه نفت خیز و کمتر توسعه یافته، اختصاص ۳۰ درصد از منابع نفت و گاز  ورودی به صندوق توسعه به سمت مناطق کمتر توسعه یافته با همکاری سازمان های توسعه ای و اختصاص ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به کشاورزان را از دیگر برنامه های قانون برنامه ششم عنوان کرد.

افزایش دو برابری بودجه استان در مجلس

عبادی همچنین از افزایش دو برابری بودجه استان در مجلس خبر داد و افزود: در قانون بودجه استان ۳۵۲ میلیارد تومان برای استان از سوی دولت پیشنهاد شد که با پیگیری های انجام شده از سوی نمایندگان این رقم به ۷۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اضافه کرد: هر چند بودجه استان رشد قابل ملاحظه ای در سال جاری داشته است اما نکته بسیار مهم پیگیری مدیران استان برای جذب این اعتبارات بوده و تمامی نمایندگان استان برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، راه، آب و راه آهن را از جمله مهمترین نیازهای استان دانست و گفت: دوبانده شدن محور بیرجند- قاین یکی از مهمترین مطالبات مردم استان بوده که در این راستا کمپین های مردمی و مصاحبه ها و دیدارهای مختلف انجام شد.

عبادی ادامه مجموعه این اقدامات سبب شد که امروز تمامی این محور به مناقصه گذاشته شده و وزارت نیز قول داده است که هیچ محدودیت اعتباری برای این پروژه وجود ندارد.

قول مساعد دولت برای افزایش پروازهای استان

وی با بیان اینکه در ارتباط با پروازها نیز که یکی از نگرانی ها و نیازهای جدی استان بود با پیگیری های انجام شده مقرر شد سه پرواز به پروازهای استان اضافه شود، بیان داشت: همچنین یکی از خواسته های من راه اندازی پرواز بیرجند- کیش بود که  برای راه اندازی آن قول مساعد داده شده و امیدواریم دولت به قول خود عمل کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، راه آهن  را یکی دیگر از خواسته های مهم استان عنوان کرد و افزود: دولت برای این پروژه کوتاهی کرده و هیچ اقدام عملی برای آن انجام نداده است و علی رغم همه قول های داده شده از وزارت راه و دولت رضایت ندارم.

انتقاد از کم توجهی دولت به شرق کشور

عبادی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی یک استان معدن خیز بوده که رونق معادن آن بدون ریل امکان پذیر نیست، بیان کرد: امید داشتیم رئیس جمهور در سفر خود به استان این پروژه را کلنگ زنی کند اما متاسفانه کم توجهی به شرق کشور وجود دارد.

وی همچنین از کم کاری دولت در بحث انتقال آب به استان انتقاد کرد و گفت: سال گذشته یک شرکت خارجی برای راه اندازی تصفیه خانه برای تصفیه آب دریای عمان وارد عمل شد که متاسفانه به دلیل کم توجهی دولت این پروژه نیز به صورت ناقص رها شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وضعیت موجود هیچ چشم اندازی برای انتقال آب به استان نمی بینم در حالی که هیچ اولویتی بالاتر از آب برای خراسان جنوبی وجود ندارد، افزود: تاکنون از نظر آب و ریل کمترین توجه به استان شده و امیدواریم نامزدهای رئیس جمهوری تکلیف خود در این زمینه مشخص کنند.

عبادی همچنین به سخنان استاندار در خصوص طرح انتقال آب به استان اشاره کرد و گفت: تمامی صحبت های ایشان انتخاباتی است چراکه اگر کاری در این زمینه شده بود یقین بدانید در سفر رئیس جمهور به استان این پروژه کلنگ زنی می شد.

دولت وعده هایش را عملیاتی کند

وی با تأکید بر اینکه با این حرف ها؛ داغ مردم از بی مهری دولت ترمیم نمی شود، بیان داشت: مردم منتظر هستند تا وعده ها عملیاتی شود فقط شعار و حرف های داغ انتخاباتی دردی از مردم این استان را درمان نخواهد کرد.

وی عنوان کرد:طبق آنچه در کمیته آب کمیسیون امنیت ملی مطرح شد تا دوسال دیگر طرح انتقال آب به استان باید انجام شود در حالی که سال هاست این حرف ها تکرار می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین به سخنان وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار اشاره کرد و گفت: وزیر کشور در این جلسه حرفهای زیادی زدند از جمله اینکه هر ماه آمادگی داریم با نمایندگان استان جلسه داشته باشیم.

عبادی با اشاره به اینکه از همان ابتدا مجمع نمایندگان استان برای زمانبندی این جلسات به وزارت کشور نامه رسمی نوشته است، عنوان داشت: تا این لحظه هنوز یک جواب از وزارت کشور دریافت نشده و حتی یک جلسه هم برای توسعه استان گذاشته نشده است.

وی با تأکید بر اینکه حرف های بدون پشتوانه سبب بی اعتمادی مردم می شود، افزود: در خصوص پیگیری منافع مردم هیچ محدودیتی برای برگزاری جلسات با مدیران مرکز نداریم  و هرجا جلسه ای بوده دریغ نکرده ایم اما تاکنون در هیچ جلسه ای که برای پیگیری مطالبات مردم بوده نمایندگان حضور نداشته اند که به طور حتم این به استان آسیب می زند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین در ارتباط با مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان گفت: تاکنون از ۲۷۰ میلیارد تومان مصوب در این سفر تنها ۷۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار