بیرجند_استاندار خراسان جنوبی گفت: نامزدهای انتخاباتی توقعات مردم را بالا نبرند و با توجه به شرایط کشور صحبت کنند.
کد خبر: ۴۱۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 06 May 2017
سیدعلی اکبر پرویزی صبح پنج شنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم و تقدیر از معلمان نمونه استان با تأکید بر جایگاه و ارزش والای مقام معلم در جامعه، اظهار داشت:  معلم صداقت و راستگویی را به جامعه تزریق می کند و از این رو وظیفه آن ها بسیار خطیر و حساس است.

وی با گلایه از اینکه در سیستم اداری صداقت کم رنگ شده و این فضا در سیستم سیاسی و اجتماعی بدتر شده است، بیان کرد:  اما شما معلمان از همان ابتدای انقلاب در مسیر ایثار و فداکاری حرکت کرده و این مسیر را ادامه خواهید داد.

استاندار خراسان جنوبی با طرح این سوال که چرا باید اخلاق در جامعه دچار چالش شده باشد؟ چرا مردم باید در مواجه با کاندیداهای ریاست جمهوری و حتی شوراها نتوانند راست بگویند؟، عنوان داشت: یکی از دلایل این امر این است که مردم از رفتار حاکمیتی نگران هستند و می دانند اگر نظر خود را با صداقت بیان کنند آسیب می بینند.

پرویزی با بیان اینکه ما با روش های خود به سمت این دوگانگی پیش برده ایم، بیان داشت: همین مسائلی که امروز در جامعه مطرح می شود از جمله تهدید به قطع یارانه، قطع خدمات کمیته امداد یا بهزیستی، گزینش ها و حراست گاهی آنقدر فشار می آورد که بیان واقعیت ها و واقعیت ها انجام نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه سیاسی و اجتماعی رفتار دو گانه مردم را آزار می دهد، افزود: اینکه برخی می گویند اکثریت جمعیت کشور فقیر و اقلیت غنی هستند یک توهین به نظام جمهوری اسلامی است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چرا این همه تلاش نظام را نادیده گرفته می شود؟، بیان کرد: مگر ارزش رای آوردن چقدر است که به خاطر آن تمام زحمات نظام، مسئولان و خون شهدا را لگدمال کنیم؟

معلمان در انتخابات میدان داری کنند

خدمتگزار با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی تاکنون با چالش های زیادی مواجه بوده است و همه دولت ها به روش خود برای حل آن کار کرده اند، بیان داشت: مشکلات اقتصادی و بیکاری در همه دولت ها بوده و الان تجمع پیدا کرده و اینکه همه خدمات نظام را زیر سوال ببریم شایسته نیست.

وی با بیان اینکه کرامت معلم این نیست که فقط به او پول بدهیم، بیان داشت: هر چند این وظیفه ذاتی حاکمیتی است اما  بها دادن به مقام معلم تنها با پول نیست.

استاندار خراسان جنوبی خطاب به معلمان گفت: شما سردمداران توسعه همه جانبه استان هستید و باید در حوزه سیاسی و اجتماعی میدان داری کنید.

پرویزی با تأکید بر اینکه شما باید در حوزه انتخابات وارد شده و میدان داری کنید، افزود: شما با هر تفکر و اندیشه ای که دارید باید وارد میدان شده و جامعه را رهبری کنید، نقش خود را از دست ندهید و مصلحت اندیشی نکنید.

وی با بیان اینکه وظیفه معلمان تنها تعلیم و تربیت دانش اموزان نیست بلکه باید کمک کنید تا آن ها در حوزه سیاسی و اجتماعی به بلوغ برسند، بیان کرد: ویژگی شاخص شما معلمان صداقت است و اینکه جامعه به شما احترام می گذارد نیز همین است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید نظام، حاکمیت و دولت به گونه ای عمل کند که معلم بتواند درد جامعه را بیان کند، گفت: استاد مطهری، بهشتی و همه شهدای معلم دغدغه فرهنگ را داشتند و باید فضا را حاکمیت فراهم کند که معلم بتواند فریاد بزند اما ساکت کردن آن ها با پول توهین به مقام معلم است.

پرویزی  همچنین در ارتباط با انتخابات گفت: انتظار داریم که نامزدها توقعات مردم را بالا نبرند و با توجه به شرایط کشور صحبت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اولویت نخست خراسان جنوبی تامین آب شرب شهرها و روستاها است، عنوان داشت: نیاز نخست استان اشتغال و کار بوده و برای تحقق آن باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار