رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید یک‌هزار و ۵۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این میزان ۶۵۰ تن ماهی گرمابی و ۴۰۰ تن ماهی سردابی و آبزی‌پروری بوده است.
کد خبر: ۴۱۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵ 07 May 2017
هاشم ولی‌پورمطلق پیش از ظهر امروز در مراسم توزیع بچه‌ماهی در شهرستان بیرجند اظهار داشت: در مجموع سال گذشته یک‌هزار و 50 تن ماهی گرمابی و سردابی در خراسان جنوبی تولید شده است.

وی افزود: از این میزان  650 تن ماهی گرمابی و 400 تن ماهی سردابی و آبزی‌پروری در خراسان جنوبی تولید شد. این میزان ماهی از بیش از 700 استخر در سطح استان تولید شد.

ولی‌پورمطلق با اشاره به صدور مجوز استخر پرورش ماهی در استان تصریح کرد: در حال حاضر صدور مجوزهای استخر پرورش ماهی در استان تسهیل شده است.

وی با بیان اینکه برای گرفتن استعلامات با دستگاه‌های اجرایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این راستا ظرفیت بیشتری با هدف ایجاد استخر‌های پرورش ماهی و آبزی‌پروری با افزایش بهره‌وری منابع در استان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین نوع ماهی که در استان تولید می‌شود ماهی کپور است، یادآور شد: در استان ظرفیت تولید این ماهی و ماهی قزل‌آلا فراهم است.

ولی‌پورمطلق اظهار داشت: آنچه ما بیشتر به‌دنبال آن هستیم و تلاش می‌کنیم مقدمات آن را فراهم کنیم پرورش ماهی تیلاپیلا است که از نظر قوانین زیست‌محیطی و محیط زیست کشور ارزش زیادی برای آن قائل هستند. در این راستا چون در استان به آبهای آزاد دسترسی نداریم پرورش این نوع ماهی در استخرهای بسته اتفاق می‌افتاد و پرورش این نوع ماهی از نظر زیست‌محیطی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

30هزار قطعه ماهی در بیرجند توزیع شد

محمدمهدی سعیدی نیز اظهار داشت: تاکنون توزیع بچه ماهی در همه شهرستان‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه وزن این ماهی‌ها بالای 20 گرم است افزود: ارزش ریالی هر قطعه ماهی 685 تومان است که از این میزان 70 درصد از طریق یارانه دولت تأمین می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی با اشاره به استخر‌های پرورش ماهی در استان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 700 استخر در کل استان وجود دارد که دو منظوره است.

سعیدی به پرداخت تسهیلات اشاره کرد و تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات 4 درصدی صندوق کارآفرینی مهر امید به پرورش دهندگان ماهی پرداخت می‌شود که افراد متقاضی باید فاقد هرگونه بیمه باشند. در حال حاضر توزیع بچه ماهی در استان نسبت به سال 91 که صفر بوده است به بیش از 250 هزار قطعه رسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار