مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در استان باید هشت هزار فرصت شغلی ایجاد شود که با محاسبه کارشناسی برای ایجاد هرشغل نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری هستیم.
کد خبر: ۴۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 07 May 2017
محمد سنجری بعدازظهر شنبه در جشنواره تجلیل از کار و مقام کارگر در جمع کارگران شهرستان بشرویه درگذشت جمعی از کارگران معدن آزادشهر را تسلیت گفت.

وی بیان کرد: کارگران و کارفرمایان همه سرمایه های اصلی در زمینه تولید هستند که تمام مسؤلان می‌بایست در جهت خدمت به این قشر بیش از پیش تلاش کنند.

سنجری در خصوص اشتغال و اقتصاد اظهار داشت: با توجه و تمرکز بر روی تولید و اشتغال می‌توانیم اجرای اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مهم‌ترین سرمایه هر کاری، نیروی انسانی در زمینه های مختلف است و برای حفظ این سرمایه‌ها کارفرمایان باید قدر آنان را بدانند و حقوقشان را رعایت کنند.

وی افزود: برگزاری کلاس های توجیهی، حفظ امنیت و ایمنی محیط کار و تامین ابزارهای لازم توسط کارفرمایان موجب می‌شود تا با کوچک‌ترین سهل انگاری این سرمایه‌ها را از دست ندهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در بحث کار و تولید اقتصادی استانداردهایی وجود دارد که در سطح استان ما تمام این استانداردها را آموزش داده و بر اجرای آن تاکید می‌کنیم.

سنجری ادامه داد: در بخش کارگاه های ساختمانی نیز متاسفانه برخی سهل انگاری‌ها صورت می‌گیرد و به همین جهت بیشترین تلفات انسانی و مادی در این زمینه است.

وی اظهار داشت: توجه به نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است اما متاسفانه بعضی از کارفرمایان به این سرمایه کمتر توجه کرده و به تعهدات خود نسبت به قشر کارگر رسیدگی کمتری دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از صنعت بیمه ای کشور گلایه کرد و گفت: متاسفانه با رشد بیمه های مختلف، کارفرمایان بعضا راغب به بیمه اصلی برای کارگران نیستند و برای نفع کارگر و جان کارگران این امر محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد حوادث نیز ناشی از سهل انگاری کارگران در عدم استفاده از پوشش کامل و لوازم ایمنی است از آنان خواست تا با رعایت موارد ایمنی و استفاده از لوازم کار و لباس های مخصوص این تلفات و حوادث را به حداقل برسانند.

سنجری بیان کرد: جامعه کارگری و کارفرمایان امروزه سربازانی هستند که در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها فعالیت می‌کنند و ما نیز باید این نیروها را تقویت کرده تا کارخانه های تولیدی رو به تعطیلی نروند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز بیکاری یک چالش مهم در کشور ماست گفت: با فراهم آوردن شرایط مطلوب در اجرای کارهای تولیدی بایستی افراد را به فعالیت در این زمینه ترغیب کنیم.

وی اظهار داشت: کاندیداهایی که شعار اشتغال می‌دهند بایستی بدانند این امر جز با حمایت از کارگاه‌ها و کارخانه های تولیدی محقق نخواهد شد.

سنجری بیان کرد: در استان ما بایستی ۸ هزار فرصت شغلی ایجاد شود که با محاسبه کارشناسی برای ایجاد هر فرصت شغلی در این استان نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: به طور مثال در سال جدید حداقل بایستی ۷۰۰ شغل ایجاد شود که این امر در بدنه دولت امکان پذیر نیست لذا تنها راه تحقق این مهم ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و امور تولیدی در سطح استان است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات و تحریم های دشمنان ایستاده است گفت: برای مقابله با تحریم‌ها تنها بایستی شعار سال و رهنمودهای مقام معظم رهبری را عملیاتی کنیم و توجه خود را به بخش تولید و اشتغال معطوف کنیم.

سنجری در خصوص انتخابات هم گفت: جامعه کارگری استان هم پا به پای ملت در این حماسه حضور خواهند داشت و در جهت لبیک به فرمان رهبری باید حضور حد اکثری داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این جشنواره از ۳۲کارگر و کارفرما در صنایع مختلف تقدیر شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار