معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور گفت: واردات مواد غذایی در سال ۹۲ بالغ بر ۹ میلیارد دلار بود در حالی که این میزان در سال گذشته به ۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
کد خبر: ۴۱۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 07 May 2017
حسن صالحی ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در سال‌های اخیر وزارت جهاد کشاورزی با حمایت‌های دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار مناسبی در حوزه تولیدات غذایی به انجام رسانده است.

وی افزود: با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته قبل از اتمام برنامه ششم توسعه کشور، تراز تجاری وزارت جهادکشاورزی مثبت خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات کشور گفت: واردات مواد غذایی در سال 92 بالغ بر 9 میلیارد دلار بود در حالی که این میزان در سال گذشته به 3 میلیارد دلار کاهش یافته است.

صالحی بیان کرد: در سال‌های اخیر در حوزه پرورش آبزیان و افزایش میانگین مصرف آبزیان در کشور اقدامات مناسبی به انجام رسیده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور افزود: سال گذشته نزدیک به 500 میلیارد دلار محصولات شیلات به سایر کشورها صادر شده است.

صالحی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته استخرهای ذخیره آب به صورت چند منظوره برای پرورش ماهی و میگو مورد استفاده قرار می‌گیرد افزود: شعار سازمان شیلات "آب، آبزی پروری و آبادانی" است.

وی با اشاره به اینکه ایران در بخش تولید آبزیان در منطقه مقام اول را در اختیار دارد افزود: در زمینه تولید ماهی غزل آلا ایران مقام اول در دنیا را به خود اختصاص داده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار