معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات گفت: به منظور افزایش مصرف سرانه آبزیان و گسترش فرهنگ مصرف غذای سلامتی از سال گذشته موضوع برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های غذاهای دریایی را در دستور کار قرار دادیم.
کد خبر: ۴۱۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰ 07 May 2017
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات عصر امروز در حاشیه برگزاری بیست و سومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی در بیرجند اظهار داشت: در این جشنواره تنوع بسیار زیادی از غذاهای دریایی وجود دارد و از انواع غذاهایی که می توان از آبزیان تولید کرد به نمایش گذاشته شده است.

وی به داوران این جشنواره اشاره کرد و بیان کرد: در این جشنواره داورهای ملی و بین المللی حضور دارند و این غذاها را معرفی می کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات یادآور شد: همانگونه که ما با تجربه در طول تاریخ انواع غذاها را با گوشت قرمز تولید می کنیم باید بتوانیم با انواع گوشت آبزیان نیز غذاهای بسیاری را تولید کنیم تا به سلامت همه افراد کمک کنیم.

صالحی تصریح کرد: در این راستا باید برنامه ریزی کنیم تا نه تنها به متوسط مصرف سرانه جهانی که 20 کیلوگرم است برسیم بلکه تلاش کنیم تا متوسط کشورهای پیشرفته را به غذاهای دریایی گسترش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ما برنامه های ویژه ای را در دستور کار داریم تا در مدارس نیز الگوهای غذای آبزیان را داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات با بیان اینکه در این جشنواره بیش از 110 نوع غذا وجود دارد گفت: در این راستا می توان گفت با ارائه 110 نوع غذا به جشنواره، جشنواره خوبی است.

صالحی یادآور شد: زیرا تاکنون در جشنواره‌های دیگری که برگزار شده است بیش از 300 تا 70، 80 نوع غذا ارائه‌ شده است. 

وی افزود: خراسان جنوبی استانی نوپا‌ست و آبزی پروری در استان نسبتاً جوان است و مردم این استان با دریای شمال و جنوب فاصله زیادی دارند بنابراین می توان حضور مردم در این مسابقه را عالی ارزیابی کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات اظهار داشت: برای اولین بار در این جشنواره ما شاه میگو دریای عمان را دیدیم که در جشنواره های دیگر تاکنون عرضه نشد که این امر از جذابیت ویژه ای برخوردار است و این نشان می دهد ظرفیت استان برای مصرف غذاهای دریایی ظرفیت بالایی است.

صالحی تصریح کرد: انتظار ما این است که با برنامه ریزی هایی که همکاران ما در استان انجام می دهند یکی از استان هایی که به سرعت مصرف غذاهای دریایی در آن تغییر کند خراسان جنوبی باشد.

وی یادآور شد: ما امسال نتوانستیم به متقاضیانی که در خارج از کشور با آنان قرارداد داشتیم میگو بدهیم زیرا اولین محصولی که در شبکه ها و فروشگاه های زنجیره ای در شهرهای بزرگ در ردیف اول خرید مردم قرار گرفت فروش میگو بود که این امر اهمیت بالایی دارد.

بیست و سومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور، معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری در هتل کوهستان شهرستان بیرجند برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار