مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه بیابان زدایی خراسان جنوبی اختصاص یافت.
کد خبر: ۴۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 08 May 2017
علیرضا نصرآبادی ظهر امروز در جلسه توجیهی پروژه بین‌المللی ترسیب کربن در بخشداری سه قلعه اظهار داشت: خراسان جنوبی با اقلیم جغرافیایی 15 میلیون هکتاری سومین استان وسیع کشور است.

 وی گفت: این اقلیم تنوع زیبایی در منابع طبیعی و آبخیزداری دارد و شامل هفت و نیم میلیون هکتار حوزه آبخیز و مناطق مرتفع و یک میلیون هکتار مناطق جنگلی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  خراسان جنوبی  با اشاره به فعالیت‌های گسترده در عرصه بیابان‌های استان تصریح کرد: این استان 2 میلیون هکتار عرصه‌ مرتعی با 800  نوع گیاه دارویی دارد.

نصرآبادی افزود: از مهم‌ترین فعالیت‌های استان اجرای پروژه بین‌المللی ترسیب کربن و آر.‌اف.ال.دی .ال است که به عنوان پروژه های شاخص منطقه ای و بین‌المللی شناخته شده است.

وی با بیان این که این پروژه اهداف ملی منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال می‌کند افزود: ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود و توسعه منابع زیستی و طبیعی در بخش آب، خاک و گیاه از اهداف طرح است که خوشبختانه با افزایش درآمد و زندگی متعارف روستاییان به آن رسیده ایم.

مدیر اجرایی پروژه بین‌المللی احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته نیز در این نشست با اشاره به وسعت 51 هزار هکتاری محدوده اجرای طرح در بخش سه قلعه گفت: مهم‌ترین اقدام ما بسیج و سازماندهی جوامع محلی برای رسیدن به توسعه پایدار روستایی بوده است

یوسفی بیان کرد: با ایجاد چهار صندوق روستایی موفق به پرداخت 493 میلیون تومان وام به روستاییان و تثبیت شغل آنان شده ایم.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور نیز با اشاره به اینکه گرم شدن کره زمین‌،کمبود آب شیرین و بیابانزایی سه مشکل عمده کشورهای جهان است افزود:  ایران جزو کشورهای موجود در مرکز افزایش بیابان‌هاست

هدایتی نیاز به همکاری کشورهای منطقه ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: با اقدامات خوب جمهوری اسلامی ایران در توسعه جوامع محلی می تواند الگوی خوبی برای کشورهای منطقه و جهان باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار