نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه برخی به مداحی مانند کاسبی نگاه می‌کنند گفت: مداحان باید به فراگیری اصول صحیح آهنگ و اشعار خود توجه کنند و نقاط ضعف خود را بررسی کنند.
کد خبر: ۴۲۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 09 May 2017
آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با مداحان جوان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: در دین اسلام جهاد نظامی هم ابزاری برای انتقال فکر و اندیشه است.

وی با بیان اینکه مهم‌تر از جهاد نظامی انتقال فکر و فرهنگ است افزود: تمام جهاد در نوع نظامی نیست و مداحان باید با شعری که می‌خوانند مردم را تغذیه صحیح فکری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: مداحان جوان باید نقاط ضعف خود را بررسی کنند چون با فکر و عقیده مردم سر و کار دارند و مداحان باید تا می‌توانند بر روی اشعار خود کار کنند.

عبادی با بیان اینکه گزینشی که برای شعر و محتوای خود مداحان  انتخاب می‌کنند باید استاندارد باشد افزود: مداحی بسیار ارزشمند بوده و اگر می‌خواهید در راهی که هستید با باطل جنگیده و آسیب نبینید باید استوار و محکم گام بردارید.

وی بیان کرد: خاصیت شعر و نوحه به گونه‌ای‌ است که به طور لحظه‌ای پیام‌اش را منتقل می‌کند و گاهی با خواندن یک رباعی اوضاع 180 درجه تغییر می‌کند که این خود سرمایه بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مداحان باید به فراگیری و رعایت اصول صحیح آهنگ و اشعار خود توجه داشته باشند و برخی به مداحی مانند کاسبی نگاه می‌کنند اما غافل از اینکه تنها وقتی انسان خدایی باشد ارزش کارش خدایی می‌شود که از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیش از 450 ذاکر و مداح در بیرجند شناسایی شدند

مسئول کانون مداحان بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: سامانه طوبی با هدف تسهیل در اجرای برنامه، تعیین وضعیت و سطح بندی مداحان راه‌اندازی شده است.

سروری افزود: در حال حاضر بیش از 450 ذاکر و مداح در بیرجند شناسایی شده که از این تعداد 100 مداح جوان هستند و در سامانه طوبی اطلاعات آنها ثبت شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار