فرماندار بیرجند گفت: تاکنون از ۱۸ کاندیدای رد صلاحیت شده شورای اسلامی شهر بیرجند ۵ کاندیدا در بررسی مجدد هیئت نظارت استان تایید صلاحیت شدند.
کد خبر: ۴۲۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳ 09 May 2017
علی ناصری با اشاره به آخرین وضعیت تائید صلاحیت شدگان اظهار داشت: از مجموع 120 کاندیدای تایید صلاحیت شده 3 نفر استعفا دادند و در نتیجه در مجموع تعداد کاندیداهای شورای اسلامی شهر بیرجند به 117 نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان بیرجند بیان کرد: اسامی نهایی کاندیداها طبق دستورالعمل انتخابات شوراها در تاریخ 20 اردیبهشت از سوی فرمانداری اعلام خواهد شد و نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 28 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته فرصت دارند تا به فعالیت‌های تبلیغاتی خود بپردازند.

فرماندار بیرجند گفت: انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی توسط داوطلبان تحت هر عنوانی خارج از مهلت قانونی تبلیغات، جزء مصادیق غیر مجاز تبلیغات تلقی می شود و تخلف است.

ناصری با اشاره به نظارت کامل کمیته حقوقی ستاد انتخابات شهرستان بر فضای مجازی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تبلیغات غیرمجاز و یا گزارشات مردمی تمام جرائم و تخلفات انتخابات در فضای مجازی برای رسیدگی خارج از نوبت طبق قانون انتخابات به کمیته حقوقی انتخابات استان و مراجع قضایی ارجاع می شود.

فرماندار بیرجند افزود: تاکنون حدود 10 مورد از تخلفات تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا و یا تخلف در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای رسیدگی و اقدام قانونی به مراجع مربوط اعلام شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار