مسئول کانون مداحان بیرجند از شناسایی ۴۵۰ مداح و ذاکر اهل بیت در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات ۱۰۰ مداح در سامانه کشوری طوبی به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۴۲۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 09 May 2017
عباس سروری پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: ثبت نام از تشکل های دینی در سامانه طوبی از شهریور ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: اطلاعات هئیت های مذهبی، کانون های فرهنگی و تبلیغی، انجمن های اسلامی و مداحان نیز در این سامانه ثبت می شود.

سروری با بیان اینکه تاکنون اطلاعات ۱۰۰ مداح جوان بیرجندی در سامانه کشوری طوبی به ثبت رسیده است، افزود: ساماندهی و برنامه ریزی جامع کشوری برای تشکل های دینی و مذهبی از مهم ترین اهداف اجرای این طرح است.

مسئول کانون مداحان بیرجند با اشاره به فعالیت های کانون مداحان بیرجند بیان کرد: این کانون قریب به ۱۲ سال گذشته تاسیس شده و تاکنون اقدامات مطلوبی داشته است.

وی رونمایی از آلبوم بازخوانی سبک های مداحی اصیل و سنتی بیرجند را یکی از اقدامات انجام شده دانست و افزود: در این مجموعه نواها و محصولات مداحان بیرجندی  ثبت شده است.

سروری برگزاری کلاس های آموزشی برای مداحان، تجلیل از هشت ذاکر جوان و بازدید ماهیانه از پیرغلامان را از جمله اقدامات کانون مداحان بیرجند دانست.

بنا به گفته مسئول کانون مداحان بیرجند تاکنون ۴۵۰ مداح و ذاکر اهل بیت در شهرستان بیرجند شناسایی شده اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار