مناظره نمایندگان ستادهای کاندیدای ریاست‌جمهوری در خراسان‌جنوبی در دانشگاه بیرجند با حضور دانشجویان برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 10 May 2017
مناظره نمایندگان ستادهای کاندیدای ریاست‌جمهوری در خراسان‌جنوبی در دانشگاه بیرجند با حضور دانشجویان برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه بیرجند در این جلسه اظهار داشت: چهار نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری در استان خراسان جنوبی ستاد انتخاباتی تشکیل داده‌اند که از نمایندگان هر چهار ستاد برای حضور در جلسه دعوت کردیم اما تنها سه ستاد آقایان رئیسی، روحانی و قالیباف برای حضور در جلسه اعلام آمادگی کردند.

بخشی افزود: مناظره در زمینه بحث فرهنگی و اجتماعی است و سؤالات براساس رویکرد فرهنگی و اجتماعی خواهد بود و در چند بخش از کاندیدا سئوالاتی پرسیده می‌شود.

براساس حروف الفبا آقاابراهیمی نماینده ستاد حجت‌الاسلام روحانی در خراسان‌جنوبی در جایگاه یک و حجت‌الاسلام الهی‌راد نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی جایگاه دوم و قاسم‌زاده‌نداف نماینده ستاد قالیباف در خراسان‌جنوبی بر صندلی شماره سه نشستند.

راهکار شما برای ایجاد اشتغال برای جوانان چیست؟

نماینده ستاد حجت‌الاسلام روحانی در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: شرایطی می‌تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود که در صلح و آرامش به دور از تنش‌زایی، استفاده از تخصص، ایجاد امید در نسل جوان و در کنار آن استفاده از نیروهای متخصص، فکر و تدبیر، دوری از شعار‌زدگی، فریب و توهم‌زدگی باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی در جهان امروز حرف اول را می‌زند، اظهار داشت: صحبت از اشتغال بدون رابطه با جهانِ خارج، بی‌معنا است این روش در کشورهای فقیر گذشته از جمله شوروی سابق، کره شمالی امروز و آلبانی امتحان شد که آن‌ها با خط کشیدن به‌دور خود و با شعار‌دادن می‌توانند مدینه فاضله بسازند اما  چیزی که ساختند جز فلاکت نبود.

آقاابراهیمی افزود: اقتصاد امروز دنیا برهم تنیده است و اگر اشتغال می‌خواهیم باید وارد بازار جهانی شده و کالاهای خود را به جهان عرضه کنیم و تولید ما در حد استاندار جهانی باشد اما امروز بر اثر سیاست غلط دولت نهم و دهم دچار رکود شدیم و از سال 87 ظرفیت تولید نداشتیم و اگر تولیدی هم بود بازاری برای فروش نبود و به طور کلی مشکل امروز نبود بازار برای صادرات و سرمایه در گردش است.

وی افزود: منابع مالی ما در حال حاضر محدود بوده و کلِ پولی که هست در حد حقوق کارمندان است چه روحانی و چه افراد که شعار فریب‌دهنده می‌دهند اگر رأی بیاورند برای ادامه روند نیازمند جذب سرمایه خارجی هستیم که جز با جلب اعتماد سرمایه‌گذار خارجی ممکن نیست. در دولت روحانی کارهای خوبی در زمینه نقض ایران‌هراسی، رفع تحریم‌ها، جلب اعتماد برای سرمایه‌گذاری فراهم شده است. 

الهی‌راد نماینده ستاد رئیسی در خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: فضای جلسه باید علمی و همراه با متانت، ادب، تقوا باشد و معتقدم جایگاه علم خیلی بالاست و دانشجویان به‌دنبال کشف واقعیات هستند و وظیفه ما است تا برای آنها از اقداماتی که تاکنون انجام شده است و از برنامه‌های آینده بگوییم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید از نیروهای متخصص و ماهر استفاده کرد، اظهار داشت: بنده به آقاابراهیمی پیشنهاد می‌دهم اگر به دولت نهم و دهم اعتراضی دارند شخص رئیس‌جمهور سابق زنده است و می‌توانند با او مذاکره کنند اما حضور ما در این مناظرات وقت مردم را می‌گیرد پس چرا شما عادت دارید هر اشکالی دارید به دولت قبل ربط می‌دهید؟

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی گفت: اگر واقعاً با توجه به شرایط  فعلی که از دولت نهم و دهم به سطوح آمده‌اید و روحیه تحول را ندارید چرا ادعا برای تحول دارید؟ در حالی که رئیس‌جمهور در چهار سال قبل مدعی شد با توجه به همین شرایط موجود کشور مشکلات برطرف می‌شود و قول 100 روزه برای رفع مشکلات مردم داد اما امروز برای هر موضوعی دولت قبل را متهم می‌کنید پس اگر نمی‌‌توانید اعلام کنید که نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

الهی‌راد افزود: در کشور نیروی تحصیل‌کرده جوان و متخصص زیاد داریم و باید باور کنیم که ظرفیت علمی دانشمندان زیاد است و در فضای صلح باید اشتغال ایجاد شود و از نظر ما جهان تنها آمریکا و فرانسه نیست اما افرادی معتقدند راه برون‌رفت از مشکلات دست به دامان شدن به کدخداست.

نماینده ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: نکاتی که توسط آقاابراهیمی مطرح شد برخی مجمل و برخی نتیجه آن فاسد است و از این شخصیت تعجب می‌کنم که با توجه به سابقه فعالیت زیاد در دانشگاه این‌گونه حرف می‌زنند که در شأن یک دانشجو نیست و من معتقدم به معنای واقعی سرمایه در کشور داریم و آنهایی که می‌گویند نداریم نظرشان تنها براساس اصول وارداتی است.

وی با بیان اینکه ما انقلاب کردیم تا توسعه را بیاوریم اظهار داشت: دولت چهار سال هیچ اهتمامی برای انجام آن نداشت در حالی که باید جلوی وام‌های کلان، پول‌هایی که افراد خاص می‌گرفتند و جلوی کالای قاچاق و واردات بی‌رویه گرفته می‌شد چرا وزیر دولت روحانی در زمینه قاچاق کالا به راحتی وارد می‌شود پس دولت روحانی باید مدل توسعه خود را اصلاح کند.

قاسم‌زاده نداف افزود: دولت روحانی به مردم وعده داد اما امروز چه شد؟ بزرگترین ذخایر گاز را داریم و کشوری هستیم که در چهار راه اقتصاد دنیا قرار داریم. معتقدیم ما می‌توانیم با ظرفیت نیروی انسانی جوان کشور را به اوج برسانیم و با اتکا بر دانش هسته‌ای دانش بنیان اقتصاد کشور را در پیش گیریم.

دیدگاه شما درباره زنان و مشکلات پیش‌روی بانوان چیست؟

نماینده ستاد حجت‌الاسلام روحانی در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تورم 45 درصدی را به 9 درصد رسانده است، اظهار داشت: رشد منفی 6 درصد را چه کسی بعد 50 سال به تراز مثبت رساند؟ دولت روحانی خرابی‌های زمان دولت قبل خود را آواربرداری کرد. از نظر ما جهان تنها کدخدا نیست. رئیس جمهور معتقد است ما در دنیایی که با آن مواجه هستیم آمریکا را تنها با کدخدا می‌شناسند.

وی افزود: قالیباف در حالی مدعی است 13 درصد شهرداری تهران بانوان هستند که این آمار درست نیست و ما متعتقدیم باید زنان جایگاه آنها ارتقا یابد.

نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی نیز گفت: انصاف بر این است که اگر کسی اشتباه کرد آنهایی که اشتباه را فهمیدند در برابر او بایستند و نماینده دولت نهم و دهم در حال حاضر در این جلسه کیست؟ باید قبول کنیم اشتباهات خود را بر گردن دیگران نیندازیم.

الهی‌راد با بیان اینکه شما امروز می‌خواهید تمامی مشکلات روحانی را توجیه کنید، اظهار داشت: در زمینه اشتغال و اقتصاد نگاه شما به بیرون کشور است و روحانی بارها این امر را مطرح کرده که باید برجام تصویب شود تا مشکل آب، محیط زیست، اشتغال و امنیت ما حل شود و وای به حال دولتی که کار و اشتغال او وابسته به غرب باشد شما اینگونه می‌خواهید مشکلات را برطرف کنید و 4 سال است که ملت را معطل خود کردید و گفتید با برجام تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود.

نماینده ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌جنوبی هم گفت: بانوان ظرفیت 50 درصدی ایران را تشکیل داده و نگاه ما به این امر نگاهی مثبت است دولتی که قالیباف دنبال می‌کند یک نمونه کوچک آن برای کلان‌شهر تهران در حوزه مدیریتی با وجود تمامی کارشکنی‌ها از میان 3 هزار و 400 مدیر شهری، 543 نفر خانم هستند و این نگاه دولت قالیباف است تا از حداکثر ظرفیت بانوان استفاده شود.

به‌نظر شما مهمترین مشکل جامعه امروز ایران چیست؟

نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شما به دروغ مدعی شدند که رئیس‌جمهور گفته همه تحریم‌ها با برجام برطرف می‌شود، اظهار داشت: رئیس‌جمهور اعلام کرد با اجرای برجام تمامی تحریم‌های هسته‌ای، تسهیلاتی و موشکی برداشته می‌شود.

وی گفت: به عقیده من بزرگترین مشکل ما در جامعه امروزی نبود اخلاق است که باید به روحانی رأی داد تا اخلاق مداری ادامه یابد.

نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی برای پاسخ به سخنان نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در استان گوشه‌ای از سخنان روحانی در زمینه رفع تحریم‌ها را برای حاضران پخش کرد و در ادامه گفت: مطرح شد که دولت نهم و دهم کاری کرد که نمی‌شود کارها و مشکلات برطرف شود چرا ادعا دارید تحریم‌ها برداشته شده؟ چرا دولت تمامی رفع مشکلات خود را در باب مذاکره می‌بیند و چرا به مذاکره اصرار دارید؟

نماینده ستاد قالیباف در خراسان‌جنوبی نیز اظهار داشت: باید بدانیم که امروز مهم‌ترین مطالبات جامعه ما سیاسی نیست. امروز مشکلات مردم ما مطالبات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فقط یک بعد سیاسی است چون در حال حاضر مهمترین مشکل جامعه ما اشتغال است بیکاری‌ها افزایش یافته و گرانی‌ها در دولت شما بیداد می‌کند.

قاسم‌زاده نداف افزود: 18 میلیون جوان در جامعه مجرد هستند اما به زوج‌های جوان 10 میلیون تومان وام می‌دهید که برای دریافت آن باید سال‌ها در نوبت باشند.

وی با بیان اینکه نماینده ستاد انتخاباتی روحانی در استان ما را به دروغ‌گویی متهم می‌کند، اظهار داشت: شما دولتی را حمایت می‌کنید که رئیس‌جمهور اعلام کرد چنان رونق ایجاد می‌کنم که مردم اسم یارانه را دیگر بر زبان جاری نسازند و در آخرین لحظات دولت حق یارانه سه دهک پایین جامعه را افزایش داده و سه برابر کردید. 

قسمت دوم مناظره نمایندگان ستادهای انتخاباتی کاندیدای ریاست جمهوری در دانشگاه بیرجند با پرسیدن سؤال از هر نماینده مطرح شد. 

آیا در کشور با محدودیت‌های سلیقه‌ای مواجه هستیم یا خیر؟

الهی‌راد اظهار داشت: رئیس‌جمهور اعلام کرد در برنامه سال 96 نیز وعده 100 روزه دارم و حال آنکه وعده‌های 100 روزه چهار سال قبل عمل نشده آیا این وعده‌ها عملی می‌شود؟

نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی گفت: مقام معظم رهبری در چهار سال پیش فرمودند "بنده هیچ امیدی به آمریکا نداشته و همواره بدبین هستم" اما شماها همچنان تا آخرین لحظه امیداور بودید.

راه رسیدن به شادی در دولت شما چیست؟

نماینده ستاد انتخاباتی قالیباف در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: نشاط اجتماعی مقوله‌ای‌ است که دولت قالیباف در صدر توجهات خود قرار داده چون معتقدیم در چارچوب مشخص باید شاد باشیم.

قاسم‌زاده خطاب به دولت روحانی افزود: امروز افسردگی در جامعه رواج یافته که علت اصلی آن را دوستان شما به ارمغان آوردند چون فقط وعده دادند و عملی در کار نبود.

دیدگاه فرهنگ و هنر در جامعه از نظر دولت شما چگونه است؟

نماینده ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام روحانی در خراسان‌جنوبی گفت: قبل از پرداختن به این سئوال چند شبهه وارد شده را پاسخ دهم که 7 قطعنامه که علیه ایران صادر شده بود بعد از برجام لغو شد و رئیس‌جمهور مطرح کرده بود تمامی تحریم‌های موشکی، تسلیحاتی برطرف می‌شود و این تحریم‌ها در 29 تیرماه سال 94 با 15 رأی لغو شد.

آقاابراهیمی افزود: تورم یعنی افزایش قیمت اما روحانی در مدت 4 سال تورم 45 درصدی را به 9 درصد رساند و درست است که افزایش قیمت‌ها را داریم اما به شدت زمان قبل نیست و دوستی که معتقدند ما هدفمان راهی جز وابستگی به غرب نیست همین جا اعلام می‌کنم ما به دنبال استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم.

نقش جایگاه مخالف در دولت شما چگونه است؟

نماینده ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در خراسان‌جنوبی گفت: قبل از اینکه بخواهم این سئوال را جواب دهم باید نسبت به بی‌احترامی که از سوی نماینده ستاد روحانی به یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه شما را اینجا آورده‌اند تا پارازیت بیندازید عرض کنم بنده از طرف ایشان از این دانشجو عذرخواهی می‌کنم چون معتقدم باید انسان برای فرد منتقد خود احترم قائل شود.

الهی‌راد خطاب به نماینده ستاد انتخاباتی روحانی افزود: شماها عادت به توهین کردن دارید. چرا دولت شما نسبت‌هایی از قبیل بی‌سواد، بی‌شناسنامه، بزدل و غیره را به بقیه می‌زند و این در حالی است که در دولت حجت‌الاسلام رئیسی احترام و کرامت وجود خواهد داشت.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار