معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از اجرای ۳۸۶ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در این مرکز خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳ 10 May 2017
علی آذری صبح سه شنبه در بازدید از مزارع تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی بیرجند اظهار داشت: این مزرعه یکی از ایستگاه  های تحت پوشش مرکز تحقیقات کشاورزی استان بوده که بالغ بر پنج هزار هکتار عرصه آبخوان آن است.

وی بیان کرد: این ایستگاه در ارتباط با مهار سیلاب و تزریق آب های زیرزمینی نقش ایفا می کند.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۰۷ نیرو در این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۳ نفر در مقاطع دکتری و فوق لیسانس، ۶۰نفر لیسانس، ۱۸نفر دیپلم و فوق دیپلم و ۳۰ نفر نیز نیروی پشتیبانی هستند.

آذری بیان داشت: این افراد در بخش های مختلف تحقیقاتی از جمله تحقیقات زراعی و باغی، آب و خاک، آبخیزداری، جنگل داری و مرتع و تحقیقات اقتصادی و اجتماعی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اساره به اجرای ۳۸۶ طرح تحقیقاتی  در این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون، عنوان داشت: ماحصل این تحقیقات تولید بیش از ۳۶ رقم پرمحصول و سازگار با شرایط آب و هوایی استان بوده است.

معاون پژوهشی مررکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: بر اساس اظهارات مسئولان سازمان تحقیقات کشاورزی  میزان برگشت سرمایه در بخش تحقیقات ۳۳ ریال به ازای هر یک ریال هزینه لست.

آذری  با بیان اینکه همچنین تاکنون در این مرکز ۲۲ طرح تحقیقات پژوهشی تفاضا  محور  با سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است، عنوان داشت: طی دو سال گذشته ارتباط خوبی با سازمان جهاد کشاورزی برقرار شده و اعتبارات مناسبی اختصاص یافته است.

معاون مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: هفته انتقال یافته های تحقیقاتی مراکز تحقیقات کشاورزی سالی یک مرتبه تشکیل می شود.

محسن آرزومندان با بیان اینکه طرح های تحقیقاتی  باید به مزرعه کننده منتقل شود، بیان داشت: در همین راستا طی این هفته جلسه ای بین تولید کننده و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این جلسات مشکلات و تیلزهای تولید کنندگان احصا و به مراکز تحقیقاتی منتقل می شود، افزود: از طرفی در این جلسات اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی انجام شده ارائه می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار