مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: امسال یک هزار و ۵۳۵ زائر شیعه و اهل سنت در قالب ۱۱ کاروان از استان خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند.
کد خبر: ۴۲۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 13 May 2017
ابوالفضل نوفرستی در بیرجند از آغاز ثبت نام در کاروانهای حج تمتع از ساعت 9 صبح روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه جاری به مدت 5 روز خبرداد.

وی اظهار داشت: متقاضیانی که از 23 فروردین ماه لغایت 21 اردیبهشت ماه امسال درشعب بانک ملی مبلغ 10 میلیون تومان را واریزکردند می توانند با مراجعه به دفاتر اعلام شده در جراید نسبت به قطعی نمودن ثبت نام خود اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از سال 1360 ممکن است عده‌ای ثبت‌نام‌های 18 هزار تومانی، 20 هزار تومانی، 25 هزار تومانی و 27 هزار تومانی داشته باشند و به هر دلیلی مشرف نشده باشند که این افراد باید حتماً با مراجعه به بانک ملی این مبلغ را به میلیون تومان افزایش دهند.

نوفرستی بیان کرد: بعضی از اسناد از سال 77 وجود دارد که مبلغ 800 هزار تومانی است که این افراد نیز باید به بانک ملی مراجعه و با تسهیلات یارانه‌ای که در حد 300 هزار تومان به این قبوض اختصاص داده شده مبلغ را به حد یک میلیون تومان افزایش دهند.

وی تصریح کرد: مابقی افرادی که تا تاریخ  31 شهریور 85 قبوض ودیعه‌گذاری در دست دارند از روز یکشنبه 24 اردیبهشت ماه به محل کاروان‌هایی زیارتی به صورت حضوری ویا به آدرس اینترنتی www.karevan.ir  به صورت غیرحضوری نسبت به وضعیت ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با تلاش سازمان حج وزیارت وبعثه مقام معظم رهبری مبلغ 12 میلیون ریال از هزینه سفر کسر و طبق تفاهم، در کمک هزینه سفر حج محاسبه شده است افزود: زائران در هنگام مراجعه به شعب بانک ملی نسبت به پرداخت قیمت درج شده در فیش ، پس از کسر مبلغ فوق اقدام کنند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از افراد اسناد انتقالی دارندکه باید به دفاتر زیارتی سراسر استان‌ مراجعه و نسبت به انتقال اسناد حج تمتع خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زائران باید نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند افزود: هر زائر باید یک گذرنامه داشته باشد و اگر زائر زیر 12 سال یا بالای 12 سال باشد باید گذرنامه مستقل بگیرند و افرادی که از قبل گذرنامه دارند گذرنامه آنان باید تا پایان 5 اسفند96 اعتبار داشته باشد.

نوفرستی با اشاره به کاروان‌های اعزامی از شهرستان‌های استان تصریح کرد: امسال 2 کاروان 160 نفری از قاین و زیرکوه، یک کاروان 85 نفری از شهرستانهای سرایان و بشرویه، یک کاروان 135 نفری از شهرستان فردوس، یک کاروان 135 نفری از شهرستان طبس، 5 کاروان 135 و 160 نفری از شهرستانهای بیرجند، خوسف، درمیان، سربیشه، نهبندان و شهر قهستان و یک کاروان 160 نفری اهل سنت از شهرستانهای بیرجند و درمیان به حج تمتع اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: از گذشته به دنبال این هستیم که پرواز زائران از مرکز استان انجام شود و به دلیل جاده خطرناک و افزایش زائران استان این احتمال بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه کلیه پروازها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر انجام خواهد شد خاطرنشان کرد: تاکنون از سوی سازمان حج و زیارت هیچ مشکلی در این راستا اعلام نشده ‌و پیگیر هستیم  پروازهای تمتع از فرودگاه  بین المللی بیرجند انجام شود.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: برای اینکه مردم برای انجام سفر زیارتی مجبور نباشند سفردرون استانی را متحمل شوند در اکثر مناطق و بخش‌های استان نمایندگی زیارتی وجود دارد.

نوفرستی با بیان اینکه در حال حاضر در همه شهرستان‌ها به میزان لازم دفاتر زیارتی وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر 33 دفتر زیارتی به انضمام نمایندگی زیارتی در مراکز بخش‌ها در استان فعال است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار