مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاین از فرسودگی ۳۰ درصد انشعابات آب مشترکان روستایی قاین خبر داد و گفت: جلوگیری از هدر رفت بالای آب و اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده روستاها ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
کد خبر: ۴۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 17 May 2017
محمدرضا عیدی با اشاره به نیاز اعتباری این شهرستان برای اصلاح و بازسازی انشعابات مشترکین اظهار داشت: قاینات با برخورداری از 22 هزار و 466 مشترک بیشترین تعداد مشترکین استان را دارد.

وی گفت: این شهرستان با توجه به فرسودگی انشعابات با کمبود شدید اعتبارات اصلاح و بازسازی مواجه است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاین گفت: انشعابات 30 درصد مشترکین معیوب است و حدود 6 هزار و 739 کنتور نیاز به تعویض دارد.

عیدی با اشاره به هدررفت بالای آب از مسئولان استانی خواستار پیگیری این موضوع شد و تاکید کرد: تنها برای جلوگیری از هدر رفت آب و اصلاح و بازسازی شبکه فرسوده روستاها 55 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: هر چند سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای تعویض انشعابات اعتبار گذاشته شد اما فقط 600 میلیون تومان از محل 2 درصد نفت تخصیص یافت.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاین به هزار و 350 کیلومتر شبکه توزیع و انتقال در این شهرستان اشاره و بیان کرد: از این میزان  418کیلومتر آن فرسوده است.

عیدی تاکید کرد: 30 درصد از شبکه کل مشترکین این اداره فرسوده است و تاکنون نسبت به اصلاح و بازسازی 29 کیلومتر اقدام شده و 389 کیلومتر از 418 کیلومتر شبکه فرسوده باقی مانده است.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان  در سال 95 گفت: سال گذشته بسیاری از روستاها با بحران بی‌آبی مواجه بودند که با تلاش‌های انجام شده برخی از این روستاها ازچرخه آبرسانی سیار خارج شدند.

مدیر امور آبفار قاین همچنین از آغاز به کار پروژه‌های مجتمع آبرسانی کومیران، دره‌باز مهدی‌آباد، امیرآباد سرچشمه، آفریز، اسماعیل آباد، تیغدر و قومنجان با اعتبار مصوب 46 میلیارد ریال خبر داد.

عیدی افزود: برای اتمام این 8 طرح اعتباری بالغ بر 228 میلیارد ریال نیاز است و عملیات احداث 5 پروژه آبرسانی در روستاهای شندان عرب و فتح‌آباد و علی زنگی، شاهیک و چاه مجتمع حوزه قاین نیز با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال به اتمام رسیده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی درباره کیفیت آب گفت: در حوزه کنترل کیفی و امور آزمایشگاهی قاینات رتبه اول استان را دارد به طوری که 197 روستای شهرستان قاینات و زیرکوه زیر پوشش برنامه‌ای آزمایشگاهی شهرستان هستند و گندزدایی و کنترل کیفی و امور آزمایشگاهی آب این مناطق در قاین انجام می‌شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاین بیان کرد:  آب شرب  شهرستان قاینات از 37 حلقه چاه عمیق  و دستی و 11 دهنه چشمه و 6 رشته قنات و در زیرکوه از 21 چاه عمیق و دستی، 5 دهنه چشمه و 4 دهنه قنات تامین می‌شود و در هرماه 490 نمونه میکروبی برداشت و مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته 5 هزار و 974 نمونه میکروبی در آزمایشگاه قاین پایش شد که از این میزان 2 هزار و 350 مورد از شبکه‌های توزیع و 2 هزار و 700 نمونه از مخازن ذخیره و 924 نمونه از منابع آبی بوده است.

عیدی، با بیان اینکه شهرستان قاینات آزمایشگاه شیمی ندارد گفت: سال گذشته 78 مورد نمونه شیمیایی و 27 مورد نمونه نیترات به مرکز استان ارسال شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار