انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 20 May 2017
حضور 65 درصدی مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات تاکنون

سیدعلی اکبر پرویزی عصر امروز در بازدید از شعب اخذ رای بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدیدهایی که از شعب اخذ رای داریم روال طبیعی خود را دارد و در بیرجند در زمینه بحث الکترونیکی شوراها روند را کمی کند کرده است و علی‌رغم آموزش‌های که در زمینه رای گیری الکترونیکی داده شده بود، اما بازهم پیش‌بینی شده بود که روند کمی کند باشد.

وی افزود: در این راستا  تلاش کرده وحداقل هایی را انجام دادیم و تا کنون مشکل زیادی نداشتیم و امیدواریم این روال همچنان ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تمدید رای گیری گفت: شهر بیرجند ممکن است نیاز به تمدید رای گیری داشته باشد اما در شهرستانها روال خوب است و احتمال می رود نیاز به تمدید چند مرتبه نباشد.

پرویزی از مشارکت 65 درصدی مردم خراسان جنوبی در انتخابات خبر داد و افزود: آمار مشارکت در استان خوب است و حضور و مشارکت مردم بیشتر از پیش بینی ما بوده و امید است این روال همچنان ادامه یابد.

وی بیان داشت: در روستاها و برخی شهرستانهای خراسان جنوبی رای گیری تا ساعت 21 و22 است اما تا زمانی که مردم حضور داشته باشند، رای مردم گرفته می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در چند شهر بزرگ خراسان جنوبی و مرکز استان نیاز به تمدید دارد و بنا به نیاز هیاتهای اجرایی ودستگاه‌ها تمدید را اعلام می‌کنیم .

پرویزی ضمن توصیه به مردم خراسان جنوبی نسبت به حضورگسترده افزود: تا زمانی که فرصت است و تا پایان روز مردم در پای صندوق‌های رای حضور پیداکنند.

گرچه تا کنون حدود 65 درصد مشارکت استان خراسان جنوبی در انتخابات رقم خورده و اگر زودترمراجعه کنندهم خود راحت تر وهم مجریان انتخابات راحت تر می‌شوند.

وی بیان داشت: مجریان انتخابات باید تلاش کنند تا حتما رای مراجعه کنندگان را بگیرند و فضای خوبی است وتاکنون کمترین ایراد و اشکال را در خراسان جنوبی داشتیم .

استاندار خراسان جنوبی نسبت به برنده و بازنده بودن انتخابات گفت: در داخل کشور هیج بازنده وجود نخواهد داشت و همه کاندیداها برنده هستند زیرا توانستند مردم را به صحنه بیاورند و تا نسبت به آنان نظر داده و سرنوشت آینده خود را تعیین کنند و افرادی که درصدد تضعیف آرامش وآسایش مردم هستند بازنده هستند.

انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی و دستاورد نظام است

سید مهدی طلایی مقدم در حاشیه انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: انتخابات یک تکلیف شرعی، سیاسی و اجتماعی محسوب می‌شود و چون موجب حفظ نظام اسلامی است از هر واجبی واجب‌تر است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که حدود 85 درصد واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان طبس در انتخابات امروز شرکت کنند، گفت: مشارکت مردم در برخی نقاط این شهرستان نیز 100 درصد تخمین زده می‌شود.

فرماندار ویژه شهرستان طبس بیان کرد: با هماهنگی و وفاق بسیار خوب هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی انتخابات در سطح شهرستان طبس، کار رأی‌گیری رأس ساعت 8 صبح در تمامی 74 شعبه‌ شهرستان طبس آغاز شد و تاکنون هیچ مشکلی در روند انتخابات این شهرستان وجود نداشته است.

وی یادآور شد: از همان ساعات ابتدایی آغاز انتخابات، مردم حضور بسیار خوبی در پای صندوق‌های رأی داشتند که جای تقدیر دارد و از سایر شهروندان نیز انتظار می‌رود تا حضور در پای صندوق‌های رأی را به ساعات پایانی موکول نکنند.

طلایی مقدم روز برگزاری انتخابات را روزی مبارک و روز جهاد در جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: امروز روز لبیک به ندای رهبری و نه گفتن به دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران همواره حضوری حداکثری در انتخابات دارند بیان کرد: امروز نیز مردم به‌صورت حداکثری پای صندوق‌های رأی حاضر شده و بار دیگر پایبندی خود به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی را ثابت کردند.

فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران روز پایداری و پیروزی و جشن مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران در برابر انواع هجمه‌های دشمنان استکباری این مرزوبوم است.

طلایی مقدم با بیان اینکه انتخابات روز شادی دوستان و اندوه دشمنان ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: مردم برنده واقعی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران هستند.

مدارس استان خراسان جنوبی شنبه 30 اردیبهشت تعطیل است‌

عباس لامعی در اظهار داشت: به علت مشارکت گسترده فرهنگیان در برگزاری انتخابات و شمارش آرا در برخی از مدارس، تمامی مدارس خراسان جنوبی در تمام مقاطع تحصیلی فردا شنبه 30 اردیبهشت تعطیل است.

مدارس استان  خراسان جنوبی در نوبت صبح و بعد از ظهر روز بعد از انتخابات، 30 اردیبهشت ماه جاری تعطیل اعلام شده است.

 به سبب برگزاری روند انتخابات در مدارس، مدارس استان  خراسان جنوبی در نوبت صبح و بعد از ظهر روز بعد از انتخابات 30 اردیبهشت ماه جاری در تمام مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شده است.

نظر به اینکه اکثر فرهنگیان در امر خطیر رأی گیری در مدارس استان مشغول فعالیت هستند و نیز به دلیل ازدحام مردم در صندوق‌های اخذ رأی و احتمال طولانی شدن این فرآیند تمامی دوره‌های تحصیلی در سراسر استان از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان فردا شنبه در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.

50 هزار تعرفه رأی برای انتخابات در روستاهای بخش مرکزی بیرجند توزیع شد‌

فرماندار بیرجند با بیان اینکه از تعداد 205 شعبه اخذ رأی در بیرجند 92 شعبه شهری و 113 شعبه روستایی وجود دارد، گفت: 50 هزار تعرفه رأی برای انتخابات در روستاهای بخش مرکزی بیرجند توزیع شد.

‌‌علی ناصری ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از ابتدای شروع انتخابات در نقاط مختلف مردم در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند.

وی با توصیه به هم شهری‌ها که تلاش شود هر چه زودتر رأی خود را بر صندوق رأی بیندازند، افزود: در شهرستان بیرجند 205 شعبه اخذ رأی وجود دارد که از این تعداد 92 شعبه شهری و113  شعبه روستایی است.

‌ناصری افزود: اخذ رأی الکترونیک برای انتخابات شورای شهر برای نخستین بار در بیرجند انجام شد که این امر در ساعات اولیه روز  با کندی انجام ‌شد و در برخی شعب گزارش‌هایی مبنی برکندی  سرعت رأی‌گیری و حضور پر شور مردم گزارش شده است.

وی بیان کرد: با گذشت چند ساعت از رأی گیری و روان شدن کار در حال حاضر در تمامی شعب کار با آرامش خاطر انجام می‌شود اما در ساعت گذشته چند شعبه نیاز به کمک‌های فناوری بود که در این راستا اقدامات لازم انجام شده و در حال حاضرمشکلی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان بیرجند گفت: در شهرستان  بیرجند در بخش شوراها در شهر  ابتدا 140 متقاضی داشتیم و در نهایت با انصراف‌هایی که صورت گرفت نهایت 101 نامزد اسم آنها به عنوان نامزد نهایی انتخاب شد.

ناصری با بیان اینکه در شوراهای روستا در ابتدا 966 نفر ثبت نام کردند، گفت: از این تعداد 17 نفر رد صلاحیت شده و تا زمان انتخابات 55 نفر انصراف دادند که در حال حاضر 894 نامزد برای به دست آوردن 460 کرسی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی بیان کرد: در شورای شهر بیرجند مردم 9 نفر برای کرسی شورای شهر انتخاب می‌کنند و با توجه به اینکه استقبال مردم در شعب اخذ رأی  بالا است توصیه ‌می‌شود مرم رای گیری را به ساعات پایانی شب موکول نکنند و پیش بینی شده که صندوق شعب سیار بعد از اتمام کار خود به دیگر شعب کمک کنند.

ناصری افزود: در مجموع از 205 شعبه اخذ رأی در بیرجند در ساعات ابتدایی صبح 17 شعبه نتوانستند آنلاین باشند.

‌‌امنیت کشور مرهون حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی است‌

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه امنیت کشور مرهون حضور مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی است، گفت: شهرستان درمیان به عنوان یکی از شهرستان‌های مرزی استان است که شیعه و سنی در این شهرستان در کنار هم برای رأی دادن به پای صندوق‌ها آمده‌اند.‌

محمد بشیری‌زاده در حاشیه انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: امید است امروز جوانان، سالمندان، زنان، مردان و رأی اولی‌ها که حضور در انتخابات برایشان به‌نوعی امتیاز محسوب می‌شود، در انتخابات شرکت کنند و کشور از دستاوردهای حضور پرشور آن‌ها بهره ببرد.

وی با بیان اینکه 26 هزار نفر از مردم درمیان در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورهای اسلامی شهر و روستا 70 شعبه در حال جمع آوری آرای مردم شهرستان هستند.

فرماندار شهرستان درمیان با تاکید بر اینکه پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی روستا در 188 روستای شهرستان درمیان برگزار می شود، افزود: چهار شورای اسلامی شهر درمیان هر یک دارای 5 عضو ثابت و 2 عضو علی البدل خواهند بود.

وی خاطرنشان  کرد: در مجموع 320 نفر برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح شهرستان درمیان همکاری می کنند.

فرماندار درمیان انتخابات را صحنه نمایش وحدت شیعه و سنی دانست و بیان کرد: وحدت مردم درمیان زبانزد کشور بوده است و از مردم شهرستان دعوت می‌کنم که با حضور گسترده در پای صندوق‌های رای حماسه بی نظری خلق کنند.

بشیری زاده گفت: تمهیدات اندیشیده شده و تلاش مسئولان اجرایی و نظارتی سبب شده تا هیچ‌گونه مشکلی در روند برگزاری انتخابات به وجود نیاید و از آرای مردم صیانت شود.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات سبب انتخاب مسئولان کشور می‌شود، گفت: در این راستا باید از رأی مردم حراست شود تا ایرانی آباد و پیشرفته داشته باشیم، بنابراین انتخابات پشتوانه‌ای برای ملت ایران محسوب می‌شود.

فرماندار درمیان یادآور شد: حضور در انتخابات به‌عنوان یک وظیفه و حق شرعی و اجتماعی، برای دست‌یابی به آینده بهتر و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران برای پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

بازنده اصلی انتخابات دشمنانی هستند که چشم پیشرفت ایران را ندارند

علی ناصری ظهر امروز در حاشیه اخذ رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم خوشبختانه به بلوغ بالای سیاسی رسیده اند و همیشه در تعیین سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات بیانگر این است که مردم سرنوشت خود را انتخاب می‌کنند، گفت: برنده اصلی این انتخابات مردم و بازنده آن افرادی که چشم پیشرفت کشور را ندارند. 

فرماندار شهرستان بیرجند افزود: این مشارکت مردم در همه صحنه های انتخابات به جهانیان نشان می دهد که پای کشور خود هستند. 

ناصری گفت: هر‌چه انتخابات پر شورتر باشد کشورهایی که برای آینده کشورمان نقشه شوم کشیده‌اند، پی می‌برند که مردم پشت نظام خود هستند و قطعا در ناامیدکردن و یاس دشمنان تاثیرگذار است.

ناصری با درخواست از مردم که در پای صندوق‌های رای حاضر شوند، افزود: مردم هر چه زودتر افرادی که رای نداده به شعب اخذ رای مراجعه کرده و رای دهند زیرا این رای برای استقلال و تمامیت ارضی کشور و آزادی، آزاد زیستن مردم ایران نقش دارد.

وی بیان داشت: انتخابات چیزی جز آن نیست که مردم علاقه‌مند به سرنوشت کشور خود هستند و برنده اصلی انتخابات مردم هستند و می دانند که خود سرنوشت خود را با رای انتخاب می‌کنند. 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه بازنده این انتخابات دشمنان نظام و کشور هستند که همیشه چشم دیدن پیروزی و رشد کشور را ندارند،گفت: مردمی که یکدل باشند هی چوقت شکست نمی خورند.

هر رأی ملت بزرگ و مسلمان ایران تیری به سوی دشمنان است

علیرضا زمان‌زاده در حاشیه انتخابات 29 اردیبهشت ماه اظهار داشت: هر رأی ملت بزرگ و مسلمان ایران تیری به سوی دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم ایران بزرگترین پشتوانه این نظام است، افزود: اعتقاد و اعتماد ملت ایران سبب شده که امروز ایران با قاطعیت تمام در مقابل قدرت‌های استکباری دنیا ایستاده است.

فرماندار بشرویه با تاکد براینکه حضور پرشور مردم درانتخابات بیانگر تعهد آنان به ارزش‌های نظام است، گفت: حضور پرشور مردم در شعب اخذ رأی در نخستین ساعت‌های آغاز رأی‌گیری نشانگر تعهد آنها به ارزش‌های ایران اسلامی است.

زمان زاده افزود: ملت ایران مردمی آگاه و دارای بینش سیاسی بالایی هستند و افرادی را که با تخریب دیگران سعی در مطرح ساختن خود در بین مردم دارند هرگز نخواهند پذیرفت.

وی تصریح کرد: مردم شریف، بصیر و همیشه در صحنه از سال اول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بارها ارادت قلبی خود را به کشور و نظام انقلاب اسلامی نشان داده و این مردم شایسته بهترین خدمات از سوی مسئولان هستند.

فرماندار بشرویه گفت: مردم نشان دادند باهمه مشکلات آنجا که پای منافع ملی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به میدان بیاید فارغ از گلایه‌ها به میدان می‌آیند که این امر مسئولیت خادمان نظام را دوچندان می‌کند.

وی افزود: شور توام با شعور انتخاباتی در اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار کشورمان به‌ویژه ‌بشرویه موج می‌زند و امروز به فضل الهی بهترین گواه بر این مدعاست و انتخاباتی رقم خواهند زد که دشمنان قسم خورده ایران به عظمت این کشور اعتراف کنند.

فرماندار شهرستان بشرویه با تاکید بر پایبندی به قانون و نتیجه قانونی انتخابات گفت: رهبری در فرمایشات خود اشاره به لزوم پایبندی همگان به نتایج قانونی انتخابات دارند در این راستا همه باید به قانون پایبند بوده و نتیجه قانونی را پذیرا باشند و انضباط اتتخاباتی یکی از اصل‌های اتتخابات است.

بیش از 160 هزار نفر مردم خراسان جنوبی در انتخابات شرکت کردند

علی جزندری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی تاکنون 160 هزار و 303 نفر تا ساعت این لحظه  در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و استعلام شدند. 

وی افزود: این آمار از طریق شعب آنلاین در خراسان جنوبی تا ساعت 13 رصد شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی از 902 شعبه 840 شعبه آنلاین هستند اما آمار شرکت و حضور مردم استان در انتخابات قطعا از این بیشتر است زیرا برخی شعب آفلاین هستند.

جزندری افزود: آمار حضور مردم در شوراهای اسلامی 10 درصد کمتر از این آمار است. 

حضور در انتخابات وظیفه ملی است

مولوی سید احمد عبدالهی در بیرجند اظهار داشت: با توجه به رقابت خوبی که در بین کاندیداها بوده است حضور مردم از ساعات اولیه صبح بسیار خوب بوده است.

وی افزود: همچنین در برخی از شعب درمیان مردم در نخستین ساعات اولیه در صف بودند و در برخی شعب نیز صف به صورت روان بوده است.

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: از همه شهروندان به ویژه برادران و خواهران اهل سنت تقاضا داریم در حضور در پای صندوق‌های رأی جدی باشند و در انتخاب رئیس جمهور اصلح و نامزد شورای شهر دقت کنند تا فرد اصلح را انتخاب کنند.

مولوی عبداللهی تصریح کرد: حضور در انتخابات تعیین سرنوشت مملکت و یک وظیفه ملی است و باید حضور مردم حضور فعالی باشد زیرا این امر باعث عزت و اقتدار نظام است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هرچه حضور مردم در پای صندوق رای پرشورتر باشد دشمنان اسلام از این اقتدار و همبستگی مردم ایران مأیوس می شوند.

امام جمعه اهل سنت اسدیه به حضور پرشور اهل سنت در انتخابات  اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون و در نخستین ساعات رأی‌گیری حضور برادران و خواهران اهل سنت در پای صندوق های  رأی بسیار خوب بوده است.

مولوی عبداللهی اظهار داشت: امید در بعدازظهر نیز این حضور حضور خوبی باشد تا دشمنان نظام مأیوس و نا امید شوند.

حضور مردم در انتخابات پایانی برنقشه‌های شوم دشمنان

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قطعا باید به کسی رای داد که معتقد به اسلام و انقلاب بوده و پیرو خط سرخ خون شهیدان ییرو مقام معظم رهبری باشند.

وی افزود: باید در هنگام رای دادن یک لحظه بین خود و خدای خود خلوت کنیم وبه خاطر رضای خدا رای دهیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت:  با مطالعه تاریخ مشاهده می‌کنیم که در ابتدای انقلاب کسی توسط مردم انتخاب شد که رژیم بعثی عراق با امید به او جنگ را بر ما تحمیل کرد واو امید نقطعه امید منافقان در ایران بود.

نوفرستی افزود: حضور مردم در صحنه انتخابات به فرموده مقام معظم رهبری از مصادیق ان تنصرو الله ینصرکم است و حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به خصوص با توجه به جنگ تحمیلی اقتصادی بر علیه ایران باشد.

وی بیان داشت: حضور مردم در انتخابات می‌تواند پایانی برنقشه‌های شوم استکبارگران و دشمنان قسم خورده انقلاب باشد و این انتخابات مایه قدرت وامنیت برای نظام اسلامی وامید مستضعفان در جهان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: اینکه ما بخواهیم به چه کسی رای بدهیم از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا وظیفه داریم این امانت الهی را به اهل آن بسپاریم.

نوفرستی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور دولتها یا بنده نیست که امنیت را تامین می‌کنند بلکه حضور مردم امنیت آفرین است، افزود حضور مردم در انتخابات می‌تواند پایانی برای نقشه‌های شوم استکبارگران و دشمنان قسم خورده انقلاب باشد.

وی بیان داشت: دشمنان قطعا حضور مردم را رصد می کنند،درصد حضور مردم به هر میزانی که باشد بیانگر وحدت، انسجام و پیوند مردم با ولایت و نظام اسلامی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران برای آرا مردم احترام قائل است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز با حضور در شعبه اخذ رای ثابت شهرداری بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای آراء مردم احترام قائل است که این یک نعمت بزرگ است که باید قدردان آن باشیم. 

وی افزود: مردم همه امروز به پای صندوق رای بیایند زیرا رأی نظر تک تک مردم در آینده کشور و مدیریت شهری بسیار مهم است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: قبل از انقلاب مردم هیچ حقی برای تعیین سرنوشت خود نداشتند اما امروز مشاهده می کنیم به برکت خون شهدا مردم توفیق دخالت در سرنوشت خود را با انداختن رأی به داخل صندوق ها دارند که این بزرگترین برکت است.

رضایی تصریح کرد: مردم به عنوان وظیفه شرعی و پیروی از مقام معظم رهبری که در همان ساعات اولیه رأی خود را به صندوق انداختند در مکان های مختلف رأی گیری حاضر شدند و رفته رفته این حضور بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با این حضور خودمان در پای صندوق های رأی زمینه ساز انسان کامل در سطح دنیا باشیم.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: مردم امروز افرادی را انتخاب کنند که در آینده ما و تحقق آرمان های امام راحل و شهدا نقش دارند.

صفوف پرشور مردم خراسان جنوبی قبل از آغاز رسمی انتخابات

مردم با شور و نشاط خاص بیرون از  شعب اخذ رأی حاضر شده‌اند تا با رای‌گیری، آرای خود  را در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به صندوق ها بیاندازند.

در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 552 هزار و 289 نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 15 هزار و 926 نفر برای اولین بار رأی می دهند.

مشارکت مردم خراسان جنوبی در  یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 89.4 درصد و در چهارمین دوره انتخابات شوراها 82.1 درصد بوده است.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی اظهار داشت: 902 شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و هزار و 201 شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی آراء مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

علی جزندری  افزود: رأی‌گیری از ساعت 8 صبح آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه دارد البته این زمان قابل تمدید است.

وی افزود: انتخابات در 27 شهر و 895 روستای بالای 20 خانوار این استان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی  اظهار داشت: 483 شعبه اخذ رأی سیار و 419 شعبه ثابت هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: همچنین 410 صندوق مکانیزه در 92 شعبه الکترونیکی در شهر بیرجند برای انتخابات شورای اسلامی شهر در نظر گرفته شده است.

جزندری عنوان کرد: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، 552 هزار و 289 نفر در خراسان جنوبی واجد شرایط رای دادن هستندکه از این تعداد 15 هزار و 926 نفر برای نخستین بار رأی خواهند داد.

وی بیان کرد: 25 هزار و 194 عوامل اجرایی و نظارتی در برگزاری انتخابات همکاری می‌کنند و صندوق های رای باحضور هیئت های اجرایی و نظارت پلمب شده‌اند.

19 هزار و 424 نفر در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی شرکت کردند

علی اکبر پرویزی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه اقداماتی که باید برای انتخابات امروز انجام می‌شد را ستاد انتخابات استان و شهرستان‌ها انجام دادند و از ساعت 8 صبح امروز آماده رأی‌گیری هستند.

وی افزود: با وجود سیستم‌هایی که در اختیار داریم می توانیم تمامی شعبات أخذ رأی سطح استان را نظارت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در نخستین ساعات شروع انتخابات از مردم شریف استان دعوت می شود تلاش کنند تا در ساعات اولیه در پای صندوق های رأی گیری حضور یابند.

پرویزی تصریح کرد: زیرا تمدید رأی گیری برای ما مشکلاتی را همراه دارد گرچه تمام تدابیر  لازم در این راستا اندیشیده شده است و ما آمادگی داریم رأی مردم را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بیرجند به دلیل اینکه انتخابات شورای شهر به صورت الکترونیکی انجام می شود این امر برای اولین بار است و ممکن است مردم آشنایی نداشته باشند امکان بروز مشکل در ساعات اولیه وجود دارد که این امر به تدریج در ساعات بعد حل می شود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امید است مردم ما حضور گسترده ای در پای صندوق های رأی داشته باشند.

پرویزی اظهار داشت: در طی روز مسئولان ستاد انتخابات استان و شهرستان ها مستقر هستند و اگر مشکلی وجود داشته باشد برطرف می‌کنند.

انتخابات مظهر شکوه و عظمت و هیبت ملت بزرگ ایران است

سرهنگ علی قاسمی در حاشیه جلسه کاری اظهارداشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: انتخابات دمیدن خون تازه به پیکره نظام و انقلاب است و مردم با مشارکت حداکثری خود عهدی جدید با نظام جمهوری اسلامی می‌بندند. 

وی افزود: انتخابات مظهر شکوه و عظمت و هیبت ملت بزرگ ایران است که در مقابل تهدیدات و یاوه‌گوئی های دشمنان باز دارنده است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: درخواست ما از مردم غیور و شهیدپرور استان خراسان جنوبی این است که همانند گذشته حضور پررنگ و با نشاط پای صندوق های رأی داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه  استان ما از لحاظ درصد مشارکت در انتخابات گذشته همیشه جزو استان‌های برتر بوده است اظهار امیدواری کرد: با همت مضاعف مردم عزیز این افتخار نیز دوباره  نصیب استان ما خواهد شد. 

وی با اشاره به انتخاب اصلح و اینکه سرنوشت 4 سال کشور در اختیار رئیس جمهور قرار می‌گیرد اظهار داشت: اگر شخصی با ویژگی‌هایی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند برمسند ریاست جمهوری کشور تکیه بزند بسیاری از مشکلات فعلی ما از جمله مشکلات اقتصادی برطرف می‌شود.  

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)خراسان جنوبی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال خود در حرم مطهر رضوی تاکید کردند راه حل مشکلات کشور مدیریت متدین انقلابی و کارآمد است و مدیریت انقلابی باید در انتخاب اصلح مدنظر مردم بزرگوار قرار گیرد. 

قاسمی افزود: همین خصوصیات درباره نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا مورد تاکید است و امیدواریم افرادی انقلابی متدین و کارآمد توسط مردم در شوراها  انتخاب شوند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره امنیت و سلامت انتخابات گفت: به مردم  اعلام می‌کنیم که بسیجیان غیور و بیدار دل استان در کنار نیروهای انتظامی برای برگزاری انتخاباتی امن و آرام در صحنه هستند.

وی تاکید کرد: به نیابت از نیروهای انتظامی و بسیجیان عزیز استان این اطمینان خاطر را می‌دهیم که این انتخابات مانند همه انتخابات گذشته در کمال صحت و امنیت برگزار شده و سخنان دروغین دشمنان داخلی و خارجی خنثی می‌شود.

مهر قبولی در کارنامه حضور/حضور چشمگیر اهل سنت درمیان در پای صندوق‌های رای

در شهرستان مرزی درمیان حضور قشرهای مختلف مردم از کوچک و بزرگ، پیر و جوان، زن و مرد،کارمند و کارگر، شیعه و سنی آمدند تا با انداختن برگه‌های رای در صندوق های سرنوشت ساز حمایت خود را از نظام و ولایت اعلام کنند و با خلق حماسه‌ای بزرگ برگ زرین دیگری برتقویم افتخارات این شهرستان بیفزایند.

امروز حضور رای اولی‌ها بسیار محسوس بود که با انگیزه تمام برای نخستین بار در سرنوشت سیاسی کشور سهیم شدند.

فرماندار درمیان به همراه جمعی از مسئولان در نخستین ساعات در یکی از شعب اخذ رای حاضر شدند و آرا خود را به صندوق انداختند.

محمد بشیری‌زاده تعداد واجدین شرایط رای دادن در شهرستان درمیان را 30 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 3 هزار نفر رای اولی هستند.

وی گفت: مردم شهرستان مرزی درمیان با حضور پرشور خود باری دیگر وحدت و همدلی خود را به اثبات رساندند.

امام جمعه اهل سنت درمیان نیز انتخابات را نماد مردم‌سالاری در ایران دانست و گفت: مردم با حضور پررنگ خود در این امر مهم دشمنان نظام و اسلام را مایوس کرده و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زدند و به جهانیان ثابت کردند که تا آخر ایستاده‌اند.

ثبت 3 هزار رای‌ در نخستین ساعت آغاز رای‌گیری در خراسان جنوبی

سید علی اکبر پرویزی صبح امروز در ستاد انتخابات خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه ریزهای انجام شده فرایند انتخابات به مراحل پایانی رسیده  و رایگیری راس ساعت 8 صبح آغاز شده و تمامشعب  استان فعال است و در نیم ساعت اولیه حدود 3 هزار نفر رای داده و ثبت شده است و در حال حاضر شعب مشغول کار هستند.

وی افزود: شعب اخذ رای به صورت مداوم کار خود را انجام دهند تا وقفه ایجاد نشود و همه مسئولان باید مراقبت کنند که سیستم ها دچار مشکل نشود و پیش بینی می شود  اگر در شعبه دچار مشکل شود رای گیری به صورت دستی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:  تدابیر انجام شده سرکشی از شعب خواهیم داشت واگر اشکالاتی باشد برطرف می شود تا مردم معطل نشوند.

پرویزی گفت: باید اطمینان بخشی کنیم و اعتماد مردم را برای امانت داری جلب کنیم تا روز جمعه روز خوبی برای ملت ایران باشد و اثرات آن برای سال های سال باشد و بتوانیم اثبات کنیم که مجریان صادق و امانت دار خوبی برای مردم باشیم.

27 هزار نفر در شهرستان زیرکوه واجد شرایط رای دادن هستند

حجت‌الله خان‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت:  امیدواریم انتخاباتی پرشور و حماسه ساز و با رعایت اخلاق و تقوای الهی و در کمال امنیت شاهد باشیم .

فرماندار زیرکوه بیان داشت: در شهرستان زیرکوه همانند سایر مناطق کشور از همان ابتدای آغاز  پروسه انتخابات ، تمهیدات لازم برای انتخاباتی با شکوه ، سالم و با حضور و مشارکت حداکثری مردم اندیشیده شده است.

 وی افزود: خوشبختانه تا امروز هیچ دغدغه و مسئله خاصی علی رغم مرزی بودن و تلفیقی بودن شهرستان نداشتیم و تمام اقوام، مذاهب و قومیت‌ها در کمال آرامش آماده می شوند که پای صندوق‌های رای حاضر شوند و تمام بخش‌های مختلف از جمله هیئت‌های اجرایی و نظارت، بازرسان و شورای تامین و نیروهای نظامی و انتظامی و به‌ویژه دستگاه قضایی آمادگی لازم را در برگزاری انتخاباتی آرام و سالم در شهرستان زیرکوه هستند.  

فرماندار زیرکوه بیان داشت:  امر انتخابات در شهرستان زیرکوه حدود 1000 نفر عوامل اجرایی و شعب صندوق، نماینده فرماندار، هیئت‌های نظارت و بازرسی و نیروی انتظامی به صورت مستقیم همکاری کامل و کلیه ادارات به صورت غیرمستقیم در امر انتخابات  همکاری آماده باش هستند.

وی افزود: 61 شعبه صندوق اخذ رای در مجموع در شهرستان زیرکوه در نظر گرفته شده که تعداد 25 شعبه ثابت، 36 شعبه سیار و در مناطق مختلف روستایی و مرزی شهرستان هستند.

فرماندار زیرکوه خاطرنشان کرد: از تعداد 61 شعبه صندوق اخذ رای 5 شعبه شهری و تعداد 56 شعبه روستایی هستند.

خان‌زاده با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری تعداد 4 نفر از کاندیدا در صحنه حضور دارند گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان زیرکوه تعداد 485 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 477 نفر صلاحیتشان در هیئت های اجرایی و نظارت تایید و تعداد 8 نفر رد صلاحیت و 40 نفر انصراف خود را از کاندید شدن انصراف دادند و در حال حاضر تعداد 19 کاندید شورای شهر در زهان و حاجی آباد و 433 نفر هم کاندیدای شوراهای روستایی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. 

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: انتخابات شورا در  تعداد 4 روستا از بخش‌های مختلف به علت کم بودن یا انصراف کاندیدا برگزار نخواهد شد و تلاش برای پس گرفتن انصراف کاندیدای شورای این روستاها به جد در ستاد انتخابات استان پیگیری می‌شود تا اگر امکانش باشد در این روستاه‌ها هم انتخابات شورا را شاهد باشیم. 

وی از مردم خواست که کسانی که از سواد کافی برخوردار نیستند باسواد با خود همراه داشته باشند.

فرماندار زیرکوه همچنین توصیه‌ای به نماینده‌های کاندیدا، هیئت های اجرایی و نظارت و بازرسان کرد و گفت: دقت لازم و  کافی داشته باشند و امیدواریم موضوع نگران کننده‌ای پیش نیاید و اگر موردی‌ دیده شد به مراجع قانونی ارائه کنند تا پیگیری شود.

خان‌زاده خاطرنشان کرد: تمام دغدغه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات این است که انتخاباتی سالم، آرام و مطمئن برگزار شود تا بامداد روز شنبه بتوانیم نتیجه را به اطلاع مردم شریف برسانیم .

3 هزار پلیس خراسان جنوبی کار حفاظت و تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند

سرتیپ مجید شجاع صبح امروز در حاشیه اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیرجند اظهار داشت: تاکید رهبر معظم انقلاب به مشارکت حداکثری مردم در صحنه انتخابات است چون مشارکت مردم و حضور آنان در انتخابات تضمین کننده بقای نظام و انقلاب است و منافع ایران اسلامی را در عرصه داخلی، منطقه ای و بین المللی تامین می کند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان همیشه بر این بود که مردم برای رقم زدن یک حماسه سیاسی بزرگ دیگر در کتاب زرین نظام انقلاب همه در انتخابات شرکت کنند.

شجاع  با بیان اینکه مردم استقبال بسیار خوبی به این موضوع دارند، گفت: همه تلاش ما این است که مردم از یک امنیت بسیار خوب در انتخابات برخوردار شوند تا با حضور و مشارکت حداکثری به ندای ولی امر مسلمین لبیک بگویند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اظهارکرد: نیروی انتظامی با همه توان و قدرت از ماه‌ها پیش در پی برگزاری مقدمات انتخابات بوده است.

وی ادامه داد: امروز 3 هزار نفر از نیروهای انتظامی استان کار حفاظت و تامین امنیت را در پای صندوق‌های اخذ رای و سایر نقاط دیگر در استان به عهده گرفتند و انجام خواهند داد تا مردم به موقع رای خود را به صندوق بیندازند.

شجاع  یادآور شد: خراسان جنوبی از سال‌های گذشته و تجربه انتخابات های دیگر نشان داد، مردم پای نظام و انقلاب هستند و جزو بالاترین میزان مشارکت ها در کل کشور را دارا بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: مسئولان امسال نیز تلاش دارند مشارکت مردم در انتخابات به میزان بسیار بالایی مانند سال های گذشته رقم بخورد.

شجاع گفت: پیش بینی می شود درصد مشارکت مردم پای صندوق های رای بسیار خوب باشد و از این طریق نشان می دهند پای نظام، آرمان های امام راحل و اهدافی که شهدا به دنبال آن بودند و خون شان ریخته شد، هستند.

استاندار خراسان جنوبی رای خود را در صندوق انداخت

سیدعلی اکبر پرویزی دقایقی پیش در شعبه 27 اخذ رای ثابت شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه مردم خوب و شریف خراسان جنوبی در تمامی صحنه‌ها حضور پر رنگ داشتند اظهار داشت: تمامی شرایط مورد نیاز برای برگزاری یک انتخابات سالم و حضور مردم خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رای فراهم است.

وی افزود: مردم تلاش کنند در ساعات اولیه به شعب أخذ رأی مراجعه کنند و رأی خود را به ساعات پایانی روز موکول نکنند.

وی بیان کرد: گرچه از ابتدای صبح شاهد حضور در شور مردم در نخستین ساعات روز بودیم اما به هم استانی ها توصیه می شود در اولین فرصت به شعب أخذ رأی مراجعه کنند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در صورت لزوم و تمدید ساعات پایانی رأی گیری پیش بینی شده است.

رای دادن تکلیف بزرگ بر دوش مردم است

آیت‌الله سید علیرضا عبادی  صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انتخابات حق مردم است زیرا شهروند کشور هستیم و رای ما در سرنوشت جامعه ونسل آینده خود ایفای نقش دارند.

وی افزود: همه مردم ایران در صحنه هستند و ما هم مکلف هستیم همراه مردم در صحنه باشیم.

گفت: رای دادن تکلیف بر دوش مردم است و وقتی مردم کشور می‌خواهند برای سرنوشت کشور نسل آینده و نقش ایران در سطح بین‌المللی نقشی را رقم بزنند نیاز به رای دادن وجود دارد.

عبادی افزود: همواره سوالاتی در ذهن مبنی بر اینکه به جه شخصی رای دهیم و سپردن آینده کشور به شخصی اصلح باشد سوالاتی است که ایجاد می شود.

وی بیان داشت: شاید در ابتدا رای ما واقعا راهگشا بوده یا با انگیزه دیگر انجام شده توجه نداشته باشیم، اما بعدها حتی لحظه مرگ این سوال به سراغ ما خواهد آمد که باید درست انتخاب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی  اظهارداشت: امیدواریم تصمیم و رای مردم  برای مردم و جامعه اسلامی مفید باشد.  
 
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در عالم بعدی هم باید پاسخگو باشیم و امانت را به اهلش واگذار کردیم افزود: تصمیم و رایی که می‌گیرند برای مردم کشور و نوع انسان مفید باشد که می‌دهیم باشیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم تصمیم و رایی که مردم می‌دهند برای مردم و جامعه اسلامی مفید باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار