مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: طرح ساماندهی و تبدیل شبکه هوایی به زمینی در خیابان‌های غفاری و معلم شهرستان بیرجند به زودی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۴۲۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 22 May 2017
محمد ابراهیم شرکاء اظهار داشت: شبکه‌های خیابان معلم و غفاری  در اواخر دهه چهل برای تامین برق مرکز آموزش 04، باغ اکبریه، باغ رحیم آباد و استخر و کارخانه یخ ارتش احداث شده است.

وی گفت: طول شبکه‌ها در ابتدا محدود به مسیرهای یاد شده از نیروگاه دیزلی بیرجند با ولتاژ 11 کیلو ولت بوده که به تدریج با توسعه شهر و رشد مشترکین در رابطه با توسعه شبکه‌ها  و اصلاح سطح ولتاژ از 11000 ولت به 20000 ولت اقدام شده است.

وی بیان کرد: رشد درختان و ورود آنها به حریم شبکه‌ها، فرسودگی شبکه موجود در برخی محدوده‌ها و عدم امکان انجام عملیات جایگزینی آنها با توجه به مشجر بودن مسیرها، لزوم تامین برق مستمر و مطمئن در خیابان‌های مذکور با توجه به تعداد و نوع مشترکین از نظر کاربری و تراکم از اصلی‌ترین دلایل لزوم اجرای طرح ساماندهی در خیابان‌های معلم و غفاری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف مدنظر در اجرای پروژه، کمک به حفظ اشجار و عدم نیاز به هرس و شاخه زنی درختان و بهبود وضعیت مبلمان شهری است.

 شرکاء با بیان اینکه برای اجرای این طرح که در قالب 4 فاز به همراه تجهیزات حفاظتی تهیه شده به اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 674 میلیون تومان نیاز است افزود: از این میزان 2 میلیارد و 839 میلیون تومان از منابع شرکت توانیر و مابقی از منابع داخلی تأمین خواهد شد.

وی افزود: بر اساس توافق به عمل آمده 713 میلیون تومان هزینه آسفالت شکافی، ترمیم پیاده روها با همکاری شهرداری بیرجند تامین و پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: این 4 طرح با ساماندهی شبکه‌های 20 کیلو ولت و فشار ضعیف موجود و 29 دستگاه ترانس از ابتدای خیابان معلم تا تقاطع خیابان شهید خلیل طهماسبی و همچنین از ابتدای غفاری تا بیمارستان رازی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از اوایل خردادماه به مدت 2 ماه اجرا می‌شود گفت: بهبود وضعیت تلفات شبکه، حفظ فضای سبز و جلوگیری از شاخه زنی‌های بی‌مورد، ساماندهی شبکه‌های فرسوده، زیباسازی مبلمان شهری با عنایت به تبدیل شبکه‌های هوایی به زمینی، رضایت‌مندی مشترکین با توجه به زمینی شدن شبکه‌ها و کاهش خاموشی ناشی از عوامل جوی و تاثیر درختان بر شبکه را از دستاوردهای ارزشمند و نتایج اجرای این طرح برشمرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار