به مناسبت هفته میراث فرهنگی نخستین نمایشگاه سوزن‌دوزی با همکاری معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه فرهنگیان در محل نگارخانه سرو بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۴۲۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 22 May 2017
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با تبریک هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها اظهار داشت: همکاری دانشجویان و محققان در حوزه میراث فرهنگی یکی از اقدامات موثر و مفید در راستای شکوفایی فرهنگ این حوزه است که نمونه‌ای از آن را امروز برای نخستین بار درقالب نمایشگاه سوزن‌دوزی شاهد هستیم.

حسن رمضانی افزود: در مجموعه میراث فرهنگی اگر بتوانیم تلاش‌های از این دسته در راستای حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی انجام دهیم به وظایف اصلی خود در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی عمل کرده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حمایت و میزبانی خدمت از صنایع دستی این گونه مانند نمایشگاهی که در حال حاضر به همت دانشجویان علاقمند به این حوزه است مایه مباهات است.

مسئول برگزاری نمایشگاه سوزن دوزی نیز اظهار داشت: آثار به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه شامل بیش از 40 اثر سوزن دوزی در قالب لباس محلی بلوچی و شال محلی بلوچی است که به همت دانشجویان فرهنگیان استان که از استان سیستان و بلوچستان در این مرکز در حال تحصیل هستند تهیه و برپا شده است.

مریم افتاده تصریح کرد: این نمایشگاه از 31 اردیبهشت ماه تا 4 خرداد ماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از 17 تا 20 در محل نگارخانه سرو در محل عمارت جهانی اکبریه به روی علاقه‌مندان باز است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار