چند روزی است که سپرده‌گذاران با تجمع در شعبه کاسپین بیرجند از اجحافی که در حقشان شده گلایه‌مند هستند تا اینکه بالاخره امروز مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی در جمع مردم حاضر شد و قول پیگیری مشکلات را داد.
کد خبر: ۴۲۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 23 May 2017
مالباختگان موسسه مالی اعتباری کاسپین در خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز بار دیگر شاهد اعتراض سپرده‌گذاران بود که بر اساس فرمت موسسه کاسپین که از تاریخ 28 اردیبهشت ماه سپرده گذارانی که مبلغ 190 میلیون تومان در این موسسه سرمایه گذاری کردند براساس حروف الفبا می‌توانند به شعبات مختلف مراجعه کرده و پول خود و سود خود را دریافت کنند اما سپرده‌گذاران با مشکلاتی از جمله کم کردن پول و هم سود روبه‌رو می‌شدند.

یکی از معترضان اظهار داشت: سپرده‌گذاران کاسپین براساس مجوزهایی که بانک مرکزی می‌دهد به این موسسات اعتماد  و سرمایه گذاری می‌کنند بعد از 7 ماه اعتراضات پی در پی و براساس فرمتی که موسسه کاسپین اعلام کرده مراجعه کردیم که از حضور ما در شعبه در روزهای اخیر جلوگیری شد و نه تنها سود سپرده‌های ما برگشت داده نمی‎‌شود حتی مبلغی را از اصل سرمایه سپرده‌گذاران کم می‌کنند.

وی بیان کرد: بنا به اعتراض همه مالباختگان در موسسه باز شده و برای دریافت سپرده خود اقدام کردم که نه تنها سود و اصل سپرده را به من برگشت ندادند بلکه مبلغ یک میلیون تومان از چهار میلیون تومان سپرده من نیز کسر شده است.

ف.ک یکی از سپرده گذاران تصریح کرد: ما همه گول مجوز این موسسه را خوردیم وقتی بانک مرکزی مجوز می‌دهد سپرده‌گذار اعتماد می‌کند اما امروز باید با مشکل دریافت سپرده‌ها و اصل سرمایه گذاری خود در موسسه کاسپین مواجه باشیم.

وی اظهار داشت: این موسسه نزدیک به 400 هزار میلیارد کسری دارد و می‌خواهند این کسری را از حساب مشتریان جبران کنند.

وی با بیان اینکه آقایان از ما پول به عنوان سپرده گرفته تا در عوض آن ماهیانه مبلغی به عنوان سود برگردانند که از مهرماه سال گذشته سودی به ما پرداخت نشده و اصل پول را نیز کسر می‌کنند.

یکی دیگر از معترضان و سپرده گذاران اظهار داشت: برخورد آقایان با ما مناسب نیست چرا سود وامها رو تا ریال آخر می‌گیرند ولی از اصل سپرده ما را کسر می‌کنند من یک فرد روستایی هستم که با سختی پول به دست آمده خود در  این موسسه گذاشته تا پسندازی برایم باشد اما امروز با مراجعه به موسسه متوجه شدم که به جای 18 میلیون سپرده‌ام تنها 13 میلیون تومان را به من می‌دهند که این انصاف نیست.

وی بیان کرد: چرا من برای پولی که متعلق به خودم است باید هر روز این همه راه بیایم و کلی هزینه کنم که در آخر هم 5 میلیون تومان پولم را ندهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی در جمع تجمع کنندگان حاضر شد و اظهار داشت: صحبت‌های مدیر شعبه را شنیدیم و متوجه شدیم یک اجحاف در حق افرادی که در این موسسه سرمایه‌گذاری کردند انجام شده است.

موهبتی زهان افزود: رئیس شعبه هم قبول دارد که در حق مشتریان اجحاف شده و ما هم به عنوان مسئولان اجرایی خراسان جنوبی این مطالب و اعتراضات شما را شنیدیم و طبق قضاوتی که داریم حق را به شما مردم می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کسی نمی‌تواند سپرده داشته و بگوید چون قبلا سود گرفته الان هم باید از سود او کم کنیم اظهار داشت: 3 نفر را به عنوان نماینده خود معرفی کنید تا ما مطالبی که پیگیری می‌کنیم از طریق این سه نفر به شما گزارش دهیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی گفت: شما به این موسسه اعتماد کردید باید این موسسه به اعتماد شما پاسخ درست بدهد و ما هم از بانک مرکزی می‌خواهیم تا مشکلات شما را رسیدگی کند و با نرم‌افزار طراحی شده به درستی سپرده‌ها را بررسی کند و تا فردا و یا پس فردا نتیجه به نمایندگان شما اعلام می‌شود.

به گفته تجمع کنندگان امروز سومین یا چهارمین تجمع سپرده‌گذاران است که تاکنون مسئولی پاسخگو نبوده و تنها امروز از استانداری یکی حاضر شد و به حرف ما گوش داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار