فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با پیگیری های انجام شده توسط رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شاهد جذب حداقل ۵۰۰ نفر نیروی ویژه محیط بان در کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۴۲۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 23 May 2017
سرهنگ خیلدار صبح سه شنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده درمیان اظهار داشت: در حال حاضر  حدود  ۱۷ میلیون هکتار اراضی حفاظت شده تحت مدیریت حفاظت محیط زیست در سطح کشور داریم.

وی با بیان اینکه برای هر شش هزار هکتار یک نفر محیط بان مشغول به فعالیت داریم، بیان کرد: این در حالی است که بر اساس نرم جهانی به ازای هر یک هزار هکتار یک نفر محیط بان لازم است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از تصویب نظام آموزش یگان حفاظت محیط زیست خبر داد و گفت: در گذشته برخی از مشکلات محیط بانان در  برخورد با شکارچیان ناشی از عدم آموزش بود که در این راستا نظام آموزش یگان حفاظت محیط زیست تصویب شد.

خیلدار ادامه داد: در این نظام آموزشی طولی محیط بانان در هر چهار سال آموزش و در ازای دریافت گواهی آموزشی هم ارتقاء درجه و هم حق درجه دریافت خواهند کرد.

تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۰۰ نفر محیط بان آموزش دیده اند، عنوان داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز حدود ۴۰۰ نفر دیگر آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور، تصویب چارت سازمانی یگان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در راستای بالابردن جایگاه یگان حفاظت محیط زیست عنوان کرد و گفت: در ابتدای کار یگان حفاظت محیط زیست کشور، تلاش شد تا با تصویب چارت سازمانی جایگاه اصلی آن در بدنه سازمان حفاظت محیط زیست تثبیت شود.

خیلدار همچنین به کمبود نیرو در بدنه یگان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و افزود: بیان داشت: باپیگیری های انجام شده توسط و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امسال شاهد جذب حداقل ۵۰۰ نفر نیروی ویژه محیط بان در کشور خواهیم بود.

وی همچنین تصویب لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس و افزایش حقوق را از مهمترین اقدامات انجام شده در جهت افزایش جایگاه محیط بانان در کشور برشمرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار