مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی از برگزاری ۳۰۰ عنوان برنامه همزمان با سالروز فتح خرمشهر در خراسان جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 23 May 2017
سرهنگ پاسدار محمدرضا فخر ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شاخص ما در طول سال برگزاری برنامه‌های مرتبط با سالگرد فتح سوسنگرد است.

وی افزود: سوم خرداد در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام‌گذاری شده است و علت این نام‌گذاری حماسه عظیمی است که به همت همه رزمندگان اسلام و نیروهای مردمی دخیل در دفاع مقدس رقم زده شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی حماسه آزادسازی خرمشهر را یکی از قله‌های بلند مرتبط با دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان نگینی درخشان در دفاع مقدس است و افتخار بزرگی که این فتح در خود دارد حمایتی است که امام از رزمندگان در این راستا انجام داد.

فخر به اهداف برگزاری برنامه‌های هفته فتح خرمشهر اشاره کرد و تصریح کرد: یادآوری خاطرات ایثارگری، استفاده از حضور آحاد ملت، انتقال مفاهیم ارزشمند دوران دفاع مقدس و فتح خرمشهر به جوانان، برجسته کردن تبعیت از ولایت فقیه، بیان نقش وحدت نیروهای مسلح و آحاد جامعه در پیروزی‌های چشمگیر انقلاب و همگرایی همه نیروها در تبعیت از ولایت فقیه از جمله این اهداف است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف ما نقش بسیار مهم رزمندگان خراسان جنوبی در حماسه فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس است که در این راستا 2 گردان مالک اشتر و ابوذر  از خراسان جنوبی وارد عملیات شدند و 95 درصد اعضای گردان رزمندگان خراسان جنوبی بودند که 18 نفر شهید و 7 نفر نیز جانباز شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی از برگزاری 300 عنوان برنامه همزمان با سالروز فتح خرمشهر در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: بازدید از خانواده شهدا، افتتاح نمایشگاه کتاب محصولات فرهنگی در کتابخانه تخصصی انقلاب و دفاع مقدس، برگزاری مراسم شکرگزاری در مساجد، عطرافشانی مزار شهدا در استان و برگزاری مراسم فتح خرمشهر ویژه خواهران در هیئت حسینی بیرجند از جمله برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر است.

فخر صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی را یکی از برنامه‌های محوری عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین سر دادن  سرودهای انقلابی توسط رزم نوازان نیروهای نظامی و انتظامی در میادین مرکز استان، پخش ندای آزادی خرمشهر از صدا و سیما و اجرای بانگ مقاومت و پیروزی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: تدوین کتاب در حوزه دفاع مقدس، رونمایی از دو کتاب نوک پیکان و واحد گمنام، برگزاری مراسم ویژه سالروز خرمشهر در بوستان آزادگان، برگزاری مراسم متعدد شب شعر و خاطره در تمام شهرستان‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس در ادارات از دیگر برنامه‌های سالگرد فتح خرمشهر است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های خراسان جنوبی یادآور شد: برگزاری میزگرد در رابطه با تدوین و تشریح این عملیات در صدا و سیما، ویزیت رایگان بیماران در مراکز درمانی نیروهای مسلح مرکز استان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر، برگزاری مراسم گرامیداشت و تجلیل از رزمندگان بیت المقدس در هر شهرستان استان و برگزاری مستند دروازه کربلا از دیگر برنامه‌ها است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار