مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز فتح خرمشهر بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در استان اجرا می شود.
کد خبر: ۴۲۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶ 23 May 2017
سرهنگ محمد رضا فخر پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با سالروز آزادسازی فتح خرمشهر بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در خراسان جنوبی اجرایی می شود.

وی با بیان این که ۱۷ شهید خراسان جنوبی در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده اند، افزود: سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان یکی از برنامه های پیش بینی شده است.

سرهنگ فخر اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، اجرای سرودهای انقلابی توسط رزم نوازان نیروهای نظامی و انتظامی در پنج میدان بیرجند و اجرای بانگ مقاومت و پیروزی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی برگزاری مراسم عظر افشانی بوستای شهدای گمنام و مراسم شکرگزاری فتح خرمشهر را دیگر برنامه های پیش بینی شده دانست و گفت: برگزاری شب شعر و خاطره در کلیه شهرستان ها و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس با نام های نوک پیکان و واحد گمنام از دیگر برنامه های پیش بینی شده بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر است.

وی تهیه و توزیع پوستر، خانش کتاب در حوزه هنری، برگزاری شب شعر مقاومت و ارائه ویزیت رایگان در مراکز درمان نیروهای نظامی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

فخر با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه ها بیان کرد: یادآوری خاطرات ایثارگری های رزمندگان، استفاده از آحاد مردم در بزرگداشت فتح خرمشهر و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس از جمله اهداف برگزاری این برنامه ها است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر مانند نگین درخشانی بر هشت سال دفاع مقدس است، گفت: تمامی پیروزی ها در عملیات های این منطقه با امداد الهی بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار