دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی تاکنون ۷۰ مورد اعتراض نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به هیئت های نظارت ارسال شده است.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 24 May 2017
محمدرضا غیرتی اظهار داشت: بعد از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی تاکنون ۳۵ نفر نسبت به برگزاری انتخابات شوراها در روستا اعتراض خود به هیئت های نظارت شهرستانی اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: حدود ۹۰ درصد این اعتراضات مربوط به این است که مردم معتقد هستند بیشتر از تعداد افراد ساکن در روستا در انتخابات شورای روستا شرکت کرده و کسانی رأی داده اند که حق رأی دادن در روستا را نداشته اند.

۱۹ مورد اعتراض به انتخابات شورای شهر بیرجند

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی همچنین از دریافت ۳۵ مورد اعتراض نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی شهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به انتخابات شورای شهر بیرجند بوده است.

غیرتی ادامه داد: انجام تخلف انتخاباتی در حین رأی گیری و انجام تبلیغات در شب قبل از انتخابات از جمله اعتراض هایی است که مردم در این زمینه داشته اند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون کاندیداها می توانند تا دو روز بعد از انتخابات اعتراضات خود را به هیئت های نظارت تحویل دهند، عنوان داشت: بعد از آن هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان و بخش موظف هستند ظرف مدت پنج روز به صورت مشترک به این اعتراضات رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند.

دبیر اجرایی هیئت عالی نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از اعلام نتیجه نیز افراد دو روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیئت های نظارت بالادستی اعلام کنند.

غیرتی با بیان اینکه در این مرحله اعتراضات مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در هیئت نظارت شهرستان و اعتراضات مربوط به انتخابات شوراهای شهر در هیئت عالی نظارت استان رسیدگی خواهد شد، افزود: هیئت های نظارت ۱۵ روز فرصت رسیدگی داشته و بعد از آن نتیجه قطعی خواهد بود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار