رئیس کتابخانه های عمومی بشرویه گفت: به مناسبت دهه کرامت هفتمین جشنواره رضوی در بشرویه برگزار می شود.
کد خبر: ۴۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 24 May 2017
مریم کیانی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه انجمن کتابخانه های این شهرستان به برگزاری جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: امسال برای برگزاری این جشنواره به هر شهرستان یک کد اختصاص داده شده است.

وی خواستار همکاری تمامی ادارات و نهادها به ویژه آموزش و پروش، بهزیستی و کمیته امداد در برگزاری این شهرستان و ترغیب زیرمجموعه های خود برای شرکت در این جشنواره شد.

رئیس کتابخانه های عمومی بشرویه بیان کرد: جشنواره رضوی امسال به دو صورت مکتوب و آنلاین برگزاری می شود که شیوه آنلاین این امکان را فراهم کرده تا افراد به صورت راحت تر در این جشنواره شرکت نمایند.

کیانی اظهار داشت: در طول سه سال اخیر کل اعتبارات تملک کتابخانه بشرویه نصف مبلغ نیم درصد شهرداری می باشد که امسال به حساب کتابخانه واریز کرده است.

وی خواستار راه اندازی کتابخانه سیار در بافت سنتی شهر شد و افزود: این امر یک نیاز جدی ست چرا که امروز یکی از دلایل عدم مطالعه افراد این است که هزینه ای را برای رفت و آمد به کتابخانه صرف نکنند.

رئیس کتابخانه های عمومی بشرویه بیان کرد: خوشبختانه امسال از طریق جذب اعتبار از نهاد کتابخانه های تهران توانستیم اقداماتی از قبیل بهسازی در ورودی، ایزوگام، رنگ آمیزی، تعویض درها را انجام دهیم.

کیانی گفت: متاسفانه کتابخانه امام صادق شهر ارسک نیز از سال ۹۰ نیمه تمام رها شده و در حال حاضر تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین بااشاره به اهمیت کتابخانه روستایی گفت: باتوجه به داشتن ۲۰۰ نفر جمعیت دانش آموزی در روستای غنی آباد راه اندازی کتابخانه روستایی در غنی آباد بیشتر احساس می شود.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی بشرویه از رشد ۳۵ درصدی اعضای و امانات کتابخانه بشرویه در چند هفته اخیر خبرداد و گفت: این آمار به نسبت سایر شهرستان ها به خوبی فرهنگ کتابخوانی مردم شهرستان بشرویه را نشان می دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار