مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه برندسازی و صادرات محصول خاکشیر بشرویه در دستور کار است گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال۱۸۰ تن خاکشیر از مزارع این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۴۲۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 24 May 2017
حسین سرچاهی عصر امروز در بازدید از مزارع برداشت خاکشیر در بشرویه با بیان اینکه 230 هکتار از مزارع شهرستان بشرویه زیرکشت خاکشیر بوده و متوسط عملکرد در هر هکتار 800 کیلوگرم است اظهار داشت: پیش بینی می‌شود از این سطح 180 تن خاکشیر برداشت شود.

وی بیان کرد: نیاز آبی کم و اقتصادی بودن این محصول ریزدانه سبب رغبت کشاورزان برای کاشت این محصول در زمین های کشاورزی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه افزود: در حال حاضر650 بهره بردار خاکشیر را در مزارع خود می‌کارند که بیشترین رقم کاشت شده نیز رقم محلی است.‌‌

وی گفت:خاکشیر برداشت شده از مزارع شهرستان بشرویه امسال در چرخه بسته‌بندی و برند‌سازی قرار می‌گیرد  و با برند شهرستان به سایرنقاط کشور ارسال می‌شود.

سرچاهی ادامه داد: برای برداشت بهتر محصول خاکشیر در بشرویه کلاس‌های توجیهی و آموزشی بسیاری برای بهره‌برداران توسط جهاد کشاورزی برگزار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه اظهار داشت:  خاکشیر مصارف دارویی چون رفع عطش، کاهش بیماری‌های قندی و یبوست دارد و جزو گیاهان دارویی به شمار می‌رود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار